Objednávky
Ak zákazník vo vašom e-shope vyplní a odošle objednávkový formulár, v zozname objednávok pribudne nová objednávka, s ktorou môžete ďalej pracovať. Na e-mail klienta sa odošle správa o úspešnom odoslaní objednávky a údajmi o objednávke.
Návod: Nastavenie objednávok.
Objednávky z internetového obchodu je možné komplexne spravovať. Máte prehľad o tom, aký tovar si zákazník objednal, aká je hodnota objednávky, vidíte spôsob dodania a platby, stav objednávky, ale aj čas a spôsob úhrady objednávky.
V prípade potreby môžete upraviť fakturačné a dodacie údaje zákazníka, objednaný tovar – počet kusov, pridať alebo odobrať produkty. K dispozícii máte i históriu všetkých zmien objednávky od jej vytvorenia.
Podľa toho, ako sa objednávka realizuje, môžete jej priradiť rôzne statusy. Napríklad spracovaná, čaká na úhradu, expedovaná, storno, vybavená.
V systéme máte k dispozícii prednastavené statusy. Tieto môžete upraviť, pridať, odobrať podľa svojich potrieb. O zmene statusu je možné informovať zákazníka prostredníctvom správy odoslanej na jeho e-mail.
Jedným kliknutím vytvoríte z objednávky faktúru, ktorá sa odošle na e-mail zákazníka. Systém tiež umožňuje používanie zálohových (proforma) faktúr. Tie využijete v prípade, že nemáte istotu, či zákazník zaplatí. Vtedy najskôr vystavíte zálohovú faktúru. Po jej uhradení vystavíte konečnú faktúru a zašlete objednaný tovar.
Preddefinovanú šablónu objednávky, predfaktúry, faktúry a obsah e-mailu s objednávkou a faktúrou si môžete upraviť podľa svojich potrieb.
Tip: Automatizácia procesov pri vyriaďovaní objednávok v e-shope.
Prihlásením sa do vašej administrácie sa dostanete na úvodnú stránku. Jej obsah si môžete upraviť sami pridaním rôznych doplnkov. Medzi doplnkami nájdete i widget OBJEDNÁVKY. Vďaka nemu máte ihneď po prihlásení do administrácie na očiach prehľad najnovších objednávok vytvorených vo vašom e-shope.
Z nákupného košíka sa návštevník vašej webstránky a e-shopu dostane k objednávke, resp. k objednávkovému formuláru. Ten obsahuje všetky potrebné polia pre zrealizovanie objednávky: zhrnutie nákupu, voľbu dopravy a platby, kontaktné údaje zákazníka – e-mail, fakturačnú a dodaciu adresu, možnosť vložiť kód darčekového certifikátu, i priestor na poznámky zákazníka. Spôsoby platby a dopravy je možné upravovať, deaktivovať. Taktiež môžete nastaviť povinné potvrdenie súhlasu zákazníka s obchodnými podmienkami.
Objednávky si môžete jednoducho vyexportovať v podobe XLS alebo XML formátu. Export bude obsahovať všetky údaje o objednávke: fakturačné a kontaktné údaje klienta, číslo prislúchajúcej proforma faktúry alebo faktúry, ak bola vytvorená, objednané produkty a počet kusov, ceny, statusy a ďalšie.
Automatické napojenie e-shopu na Pohodu (objednávky resp. podľa dohody s vašim integrátorom cez API).
Manuálny export objednávok a faktúr do Pohody.
Kros konektor.
Money S3 e-shop konektor.
Export objednávok a faktúr do MRP.