Dobropisy
Dobropisy umožňujú vytváranie opravných účtovných dokladov priamo v administrácii eshopu. Túto funkciu oceníte, ak budete chcieť vytvoriť dobropis k existujúcej faktúre, alebo jej časti.
Správa dobropisov
Dobropisy sa v administrácii spravujú v samostatnej sekcii Objednávky > Dobropisy. Na tejto stránke nájdete prehľad existujúcich dobropisov, ktoré môžete tlačiť a upravovať, prípadne môžete vytvárať nové.
V rámci zoznamu je možné vyhľadávať pomocou políčka Nájsť dobropis, alebo cez Rozšírené vyhľadávanie.
Rozpracované dobropisy majú bledú ikonu a text vytvára sa.
Vytvorené dobropisy majú tmavú ikonu a číslo dobropisu.
Kliknutím na šípku vedľa ikony dobropisu je možné vyhľadať faktúru, ku ktorej bol dobropis vytvorený.
Dobropisy nie je možné mazať, pokiaľ je v systéme faktúra, ku ktorej bol dobropis vystavený. Dobropisy k existujúcej faktúre je možné iba stornovať kliknutím na ikonu krížiku v prehľade. Stornovaný dobropis má vo vytlačenom dobropise text Doklad bol stornovaný. Dobropisy nie je možné importovať do účtovného systému.
Dobropisy je možné odstrániť iba v prípade, že:
- ide o rozpracovaný dobropis,
- bola odstránená pôvodná faktúra.
Dobropisy v prehľade je možné odoslať na email zákazníka kliknutím na ikonu obálky. Pre tlač je možné použiť ikonu tlačiarne v prehľade dobropisov.
Vytvorenie dobropisu
Dobropisy sa vytvárajú výhradne z faktúr. Nie je možné vytvoriť dobropis k objednávke alebo predfaktúre.
Dobropisy sa v administrácii vytvárajú v sekcii Objednávky > Dobropisy kliknutím na Nový dobropis.
Po kliknutí na Nový dobropis sa zobrazí okno s výberom faktúr, ku ktorým je možné dobropis vytvoriť. Automaticky sa zobrazujú posledné otvorené faktúry v administrácii. Vo faktúrach je možné hľadať pomocou čísla, mena alebo iného údaju. V prehľade nájdených faktúr sa zobrazuje číslo, meno, hodnota faktúry a čiastka, ktorú je ešte možné dobropisovať.
Po zvolení sa otvorí okno Pridanie dobropisu, ktoré sa skladá z nasledovných častí:
Obsah
Na karte Obsah môžete upraviť, čo všetko sa bude z faktúry dobropisovať. K dispozícií sú nasledovné polia
- Dôvod (povinné) - dôvod vytvorenia dobropisu.
- Interná poznámka - zobrazí sa v administrácii a v prehľade dobropisov.
- Položky pre refundáciu.
V rámci položiek je možné vybrať položky, ktoré chcete dobropisovať. Položky, ktoré sú už dobropisované v inom dobropise, sú preškrtnuté a nie je možné ich vybrať. Po výbere položky pre dobropisovanie - zakliknutím zaklikávacieho políčka v riadku s položkou - sa zobrazí počet ks položky na faktúre. Prepísať počet vrátených ks je možné kliknutím na číslo v stĺpci Počet.
Ak chcete dobropisovať všetky produkty z faktúry, kliknite na Všetky zostávajúce položky.
Ak chcete dobropisovať všetky súvisiace prvky (spôsob dopravy, platby, vlastné ceny), kliknite na Všetky prvky.
Podrobnosti refundácie
Spôsob refundácie - určuje, akým spôsobom budete sumu refundovať. Pri voľbe Bankový prevod sa zobrazia doplňujúce polia, kam môžete vložiť číslo účtu a iné bankové údaje.
Termíny
Na karte termíny môžete nastaviť vydania a splatnosti. Tieto termíny budú následne uvedené vo vygenerovanom PDF dokumente.
Číslovanie a šablóny dobropisov
Dobropisy majú vlastnú číselnú radu. Číslovanie je možné upraviť v sekcii Nastavenia > Firemné údaje po rozkliknutí fakturujúcej pobočky na karte Číslovanie. Pre číslovanie platia rovnaké nastavenia ako pre číslovanie objednávok a faktúr.
Šablóny pre dobropisy je možné upraviť v sekcii Nastavenia > Texty a šablóny > Preddefinované šablóny. S dobropismi súvisia dve šablóny:
- Dobropis - samostatná šablóna pre generovanie PDF dokumentu dobropisu.
- E-mail s dobropisom - telo emailovej správy, ktorá sa pošle pri odoslaní dobropisu na email zákazníka.