Význam TITLE pre SEO
Názov vašej stránky – TITLE je jedným z najdôležitejších prvkov kvalitného SEO.
Čo najkonkrétnejším a najpresnejším spôsobom informuje vyhľadávače a návštevníkov webu o obsahu každej stránky. Na základe toho, či titulok odpovedá hľadanému výrazu, alebo nie, sa váš potenciálny zákazník rozhodne kliknúť na stránku.
Preto musí byť výstižný a napovedať, aký obsah na stránke môže návštevník očakávať. Titulok je síce len 1 riadok v hlavičke zdrojového kódu, napr. <title>Tvorba www stránok a eshopu - BiznisWeb.sk</title>, ale je dôležitý pre SEO.
Príklad nášho nadpisu <TITLE> v SERP (Organické výsledky vyhľadávania na Google):
Príklad, ako vyzerá titulok v zdrojovom kóde stránky:
Zobrazte si vlastný zdrojový kód stránky. Na úvodnej stránke stlačte na klávesnici CTRL + U. Otvorí sa vám nová stránka. Hľadajte značku <title>. Viete si takýmto jednoduchým spôsobom odsledovať aj kľúčové slová pre <title> vašej konkurencie ;)
Ak práve testujete nový titulok, skontrolujte si, ako vyzerá napr. cez nástroj http://gsp.rudolfsvatek.cz/. Firma Collabim ho zařadila medzi doporučené nástroje vo svojom software. K dispozícii je tiež verzia pre Seznam http://ssp.rudolfsvatek.cz.
Aká je ideálna dĺžka TITLE?
Google typicky zobrazuje prvých 50-60 znakov z názvu TITLE. Ak sa budete držať pod 60 znakov, výskumy a testy ukazujú, že môžete očakávať až 90% pravdepodobnosť, že názov TITLE bude zobrazený správne.
Neexistuje žiadny "presný" limit znakov. Pretože znaky sa môžu líšiť v rozsahu pixelov (koľko miesta reálne obsadia) a Google zobrazuje maximálne (v súčasnosti) 600 pixelov. Niektoré znaky prirodzene zaberajú viac miesta. Napr. znak veľkého písmena "W" je širší než malý znak ako "i" alebo "t".
Optimálny formát
Hlavné kľúčové slovo - Sekundárne kľúčové slovo | Názov značky
<title>Alza.sk - najväčší obchod s počítačmi a elektronikou | Alza.sk</title>
Znak " | " ktorý oddeľuje popis stránky a názov značky vložíte cez klávesnicové skratky pravým Alt + W. Môžete však použiť čokoľvek iné ako " - " pomlčku alebo " : " dvojbodku, " ; " bodkočiarku.
<title>Ceny a balíčky - Tvorba webových stránok za 5 minút - BiznisWeb</title>
Zvoľte si spôsob formátovania nadpisu pre všetky stránky rovnako, v rámci celého webu. Odporúčame nepoužívať všetky písmená veľké.
Všimnite si, že PC a mobilná verzia Google sú tiež odlišné. Myslite na to, keď optimalizujete nadpis <TITLE>. Ak máte viac návštev z mobilných zariadení, pravdepodobne budete chcieť titulok prispôsobiť práve mobilnému vyhľadávaniu:
Výsledky zobrazené cez PC:
Titulok sa zobrazuje:
Vo výsledkoch vyhľadávania sa zobrazuje aj názov vašej FB stránky:
Názov vašej FB stránky si zvoľte podľa toho, ako vás ľudia poznajú. To je vaše hlavné kľúčové slovo. Prvé slovo v názve má pre Google najväčšiu váhu. Opäť nepreháňajte to s kľúčovými slovami, aby názov nepôsobil ako spam pre vašich fanúšikov. Ak sa práve chytáte za hlavu, prihlasujete do facebook účtu, aby ste si názov zmenili, buďte opatrní. Názov môžete zmeniť len 1x za 60 dní.
Title v záložkách v prehliadači
...vedeli ste, že?
Nedávno sme do BiznisWeb-u pridali pár riadkov kódu, vďaka ktorým sa údaje pre nadpis <TITLE> načítavajú automaticky zo SEO záložiek vášho e-shopu či webstránky. Nemusíte preto vypĺňať nič navyše, systém sám načíta potrebné parametre. Jedná sa o tzv. Open Graph meta tagy a tzv. Twitter Cards. Skvelé, však?
Titulok patrí medzi najdôležitejšie on-page prvky stránky z pohľadu SEO. Podľa relevantnosti <TITLE> Google určuje poradie stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Pozor ale! Nie je to jediný hodnotiaci faktor. Google používá viac ako 200 hodnotiacich faktorov a titulok je "len" jedným z nich.
Začnite váš titulok kľúčovým slovom. Všeobecne platí, že čím bližšie je kľúčové slovo na začiatku značky <TITLE>, tým väčšiu váhu má pre vyhľadávač. Titulok stránky <TITLE> by mal byť jedinečný pre každú podstránku vášho webu – nesmie sa na ďalších stránkach opakovať.
Kde všade môžem vyplniť TITLE v mojom webe?
1. V SEO záložke vo Vlastnostiach stránky:
Aby si Google lepšie spojil kľúčové slovo s vašou doménou, pridajte do TITLE | nazovwebu.sk, teda napríklad na titulnej stránke:
Dámska móda, dámske trendy odevy | damskamoda.sk
2. V bloku Novinky:
Príklad TITLE v bloku Novinky:
Dámske košele a blúzky – jarné trendy | damskamoda.sk
3. V bloku FAQ:
Príklad TITLE vo FAQ:
Ako zistiť správnu veľkosť oblečenia | damskamoda.sk
4. V sekcii Produkty - Vlastnosti kategórie:
Príklad TITLE vo vlastnostiach kategórie:
Pohodlná dámska obuv | damskamoda.sk
5. Ak máte v e-shope zopár produktov, napr. handmade, z ktorých je každý unikát, odporúčame title vyplniť aj v detaile produktu:
6. K jednotlivým obrázkom v produktovej fotogalérii a v bloku fotogaléria
Čo si z toho odniesť
Neexistuje žiadny jednotný recept pre vytvorenie perfektného nadpisu <TITLE> stránky, ale zopár odporúčaní pre vás máme:
- Dávajte si pozor na dĺžku nadpisu. Ak je váš titulok príliš dlhý, vyhľadávače ho môžu skrátiť a pridať na koniec textu "..." . Všeobecné odporúčanie, držte sa pod 60 znakov.
- Nepreháňajte to s kľúčovými slovami. Môže sa stať, že Google sa rozhodne nevyužiť vami vytvorený titulok a miesto toho ho prepíše takým, ktorý považuje za užitočnejší pre používateľov. Myslite na to, že nadpis TITLE a META tag description (popis obsahu stránky) by mali vzájomne spolupracovať a dopĺňať sa.
- Dajte každej stránke unikátny názov. Áno, nie vždy je to možné, ak máte napr. tisícky produktových stránok s názvom produktu a kategórie. Môžete však vyskúšať generovať nadpisy podľa vzorového príkladu: [Názov produktu] - [Názov kategórie] | [Názov značky]
- Vkladajte najdôležitejšie slová ako prvé. Podľa skúseností spoločnosti Moz, kľúčové slová bližšie k začiatku názvu titulku môžu mať väčší vplyv na poradie stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Navyše, zo skúseností vieme, že ľudia väčšinou skenujú len prvé slová názvu <TITLE>. Preto odporúčame tvoriť názvy tak, aby sa najdôležitejšie kľúčové slová stránky vkladali ako prvé napr. Názov produktu.
- Využite silu svojej značky. Ak máte silnú a dobre známu značku, pridanie do vašich titulkov môže pomôcť zvýšiť mieru prekliku. Profíci z Moz-u zvyčajne odporúčajú uviesť značku na konci <TITLE>, ale existujú prípady (napríklad vaša domovská stránka), kde by ste chceli byť viac orientovaní na značku. <Alza.sk - najväčší obchod s počítačmi a elektronikou | Alza.sk>
- Píšte titulok pre svojich zákazníkov.
A ako písať správne <TITLE>? Inšpirujte sa :)!
Za trefné postrehy ďakujeme:
http://blog.bloxxter.cz/jak-napsat-titulek/
https://moz.com/learn/seo/title-tag
https://www.hobo-web.co.uk/title-tags/
http://backlinko.com/google-ranking-factors