MailChimp
MailChimp je jeden z najpoužívanejších emailových marketingových nástrojov. Pokiaľ chcete svojich zákazníkov informovať o produktoch alebo službách pomocou odberu noviniek (newslettrov) na email, prepojte váš e-shop so službou MailChimp. Prepojenie vášho e-shopu s MailChimp je rýchle a jednoduché. Presvedčte sa sami.
Registrácia, vytváranie zoznamov a údajov k implementácii
1. Ako pri väčšine internetových služieb prvý krok je registrácia. Prejdite na stránku MailChimpu a zadajte si prihlasovacie údaje TU. Registrácia je bezplatná.
2. V ďalšom kroku si vytvoríte API Key, ktorý neskôr zadáte do administrácie Floxa. Po prihlásení sa otvorí úvodná stránka vášho konta, kde po kliknutí na vaše používateľské meno vyberte položku ACCOUNT.
3. Kliknite na záložku EXTRAS a vyberte položku API Keys.
4. Teraz kliknite na tlačítko Create A Key a vytvorí sa unikátny kľúč.
5. Následne si vytvoríte zoznamy klientov a neregistrovaných príjemcov.
6. V hlavnom menu kliknite na zložku LISTS a neskôr na tlačítko Create list:
7. Do zoznamu vyplňte všetky potrebné údaje a uložte.
8. Ak nemáte v MailChimpe žiadne kontakty, systém vás na ich pridanie vyzve. Kontakty môžete pridať jednotlivo alebo skopírovaním textu zo súborov, ktoré si viete vytvoriť exportom z administrácie vášho e-shopu cez Flox.
K implementácii potrebujete mať vytvorené dva zoznamy kontaktov: klienti a neregistrovaní príjemcovia.
9. Vytvorené zoznamy sa zobrazia na stránke LISTS v MailChimpe. Tu pri konkrétnom zozname kliknite na ikonu šípky napravo od zoznamu a vyberte položku Settings.
10. Na tejto stránke môžete meniť nastavenia zoznamov. Na konci stránky nájdete unikátne ID pre konkrétny zoznam, ktorý budete vkladať do Floxu.
Do nového zoznamu je možné zo systému automaticky prenášať nasledujúce údaje: emailovú adresu, meno, priezvisko, krajinu a skupiny v prípade, že sa jedná o prihláseného zákazníka. Import týchto polí do zoznamu môžete nastaviť v Settings > List fields and *|MERGE|* tags.
- FNAME - meno
- LNAME - priezvisko
- COUNTRY - kód krajiny (CZ, SK...)
- GROUPS - skupiny oddelené čiarkou
Implementácia MailChimp do Floxu
1. Prejdite vo Floxe do sekcie NASTAVENIA / MARKETING A PPC / MAILCHIMP. Tu aktivujte prístup k API.
2. Vyplňte implementačné údaje, ktoré ste vytvárali v predchádzajúcich krokoch:
- API kľúč
- List ID - klienti
- List ID - neregistrovaní príjemcovia
- Store ID
- Odosielať dáta z objednávok - Po zakliknutí odošle informácie o kúpených produktoch konkrétnych registrovaných klientoch
3. Kliknite na SYNCHRONIZOVAŤ a nezabudnite uložiť. Synchronizáciou naimportujete existujúce emaily, produkty a objednávky do MailChimpu.
Po implementácii sa dáta (pridávanie/editovanie klientov, produkty a vytváranie objednávok) budú posielať automaticky, ale stále vám zostane možnosť ručnej synchronizácie, ktorú vykonáte v sekcii do sekcie NASTAVENIA / MARKETING A PPC / MAILCHIMP.
A teraz môžete začať naplno využívať efektívne e-mailové kampane v MailChimpe.
Po úspešnom zosynchronizovaní so službou sa do MailChimpu nahrá zoznam produktov. Z tohto zoznamu môžete neskôr vyberať tie, ktoré budete chcieť použiť vo vašej kampani na zvýšenie predajov.
Pridávanie produktov do reklamného emailu:
Nový reklamný email si vytvoríte na hlavnej stránke vášho konta v MailChimpe kliknutím na ikonu CREATE CAMPAIGN . Ďalej pokračujte zadaním názvu a typu kampane, ktorú idete vytvárať.
V následných krokoch si vyberte zoznam klientov, ktorým bude newsletter odoslaný, nastavenia kampane, rozloženie blokov v emaile a dizajn. K ďalšiemu kroku sa vždy dostanete po vyplnení údajov kliknutím na tlačítko next v pravom dolnom rohu.
Produkty, alebo iné bloky pridávate na stránku potiahnutím konkrétneho bloku na konkrétne miesto v šablóne mailu.
Pridávanie produktov: po vložení bloku s produktami máte možnosť pridať automaticky najpredávanejšie produkty (Use best sellers) alebo pridať produkty ručne (Browse all).
Pri použití ručného výberu sa zobrazí k rýchlemu výberu len prvých 10 produktov. Odporúčame vyberať produkty vypísaním časti názvu produktu a následne vybrať vhodný produkt zo zoznamu. Vtedy môžete vyberať aj z produktov, ktoré sa nezobrazia v prvých desiatich.