Doprava tovaru, cena za dopravu
Cenu za dopravu nastavíte v sekcii NASTAVENIA / zložka Objednávky / Doručenia. Spôsob doručenia si zákazník volí pri vypĺňaní objednávkového formulára.
Okrem prednastavených možností si môžete vytvoriť aj ďalšie.
- Kliknete na Nový spôsob doručenia.
- Vyplníte potrebné údaje (hlavne názov a cenu bez DPH) a uložíte.
- Možnosti dodania tovaru môžete upraviť kliknutím na ikonku ceruzky alebo na názov spôsobu doručenia.
Cena doručenia sa pripočíta k cene objednávky po vyplnení objednávkového formulára a odoslaní objednávky.
Poznámka:
Cenu je možné zadávať s alebo bez DPH, stačí kliknúť na tlačidlo .
Náhľad ceny s a bez DPH získate kliknutím do políčka s cenou:
* Ak nevidíte možnosť zadať DPH, skontrolujte správnosť nastavenia svojej pobočky. Viac info v návode: biznisweb.sk/a/686
Príklad:
V tomto prípade sa možnosť dopravy kuriérom zobrazí, pokiaľ cena objednávky bude od 100 EUR s DPH do 1 000 000 EUR s DPH. Na rovnakom princípe funguje i obmedzenie podľa počtu kusov v objednávke (Platí pre počet položiek - od - do).
TIP:
VYUŽITE ROZŠÍRENÉ MOŽNOSTI DOPRAVY - Balíkomat, HeurekaPoint a ďalšie. To je sieť výdajných miest, kde si môžu zákazníci vybrať objednaný tovar z e-shopu. Viac informácií o tejto službe.
Ak ste si vytvorili dopravu napr. "Osobný odber" s nulovou cenou, zaškrtnite políčko v spodnej časti detailu dopravy - Osobné vyzdvihnutie. Takto označená doprava sa nebude zobrazovať v XML feede pre porovnávače produktov. Je to nežiaduce v prípade, že porovnávač berie do úvahy najnižšiu cenu dopravy (v našom prípade osobný odber za 0€), a potom sa pri vašom eshope zobrazí "Doprava zadarmo", čo nie je pravda.
Dopravu môžete priradiť k určitej:
Ako priradiť platbu k doprave?
Konkrétny spôsob dopravy môžete nastaviť tak, že keď zákazník zaklikne túto možnosť dopravy, následne sa zaktivujú iba tie možnosti platby, ktoré danej doprave priradíte.
Postup:
V poli PRIRADIŤ K PLATBE vyberte požadovanú platbu. V zozname platieb sa zobrazujú možnosti platby, ktoré máte vytvorené v Nastavenia/Objednávky/Platby.
Napríklad doručenie kuriérom bude dostupné zákazníkovi, ktorý v objednávke zvolí platbu bankovým prevodom.
Spôsob dopravy pre konkrétnu krajinu
V prípade, že podnikáte vo viacerých krajinách a potrebujete prispôsobiť aj cenu za dopravu, nastavíte ju v sekcii Nastavenia - Objednávky - Doručenia:
Vďaka tomu si môžete nastaviť rôznu cenu za dopravu do rôznych krajín.
Aby sa možnosť výberu krajiny prejavila v objednávke, musíte aktivovať pole KRAJINA v NASTAVENIA / ADRESY (ak máte viac jazykových verzií, je to potrebné urobiť vo všetkých verziách):
Adresa doručenia v objednávkovom formulári teraz obsahuje aj pole krajina. Keď si zákazník vyberie určitú krajinu, zobrazí sa cena za dopravu pre danú krajinu tak, ako ste ju nastavili.
UPOZORNENIE:
Ak máte nadefinovanú dopravu pre viac krajín a v objednávkovom formulári sa zobrazuje len jedna krajina, problém môže byť, že máte v Nastavenia/Jazyky/Nastavenia obchodu zakliknuté "Povoliť len domáce objednávky"Prepojenie dopravy so skupinou používateľov
Dopravu môžete nastaviť tak, aby bola aktívna len pre používateľov z určitej skupiny, napr. Registrovaní, Klienti,... Týmto používateľom tak môžte ponúknuť výhodnejšiu cenu dopravy a pod.
Skupinu, prípadne viac skupín vyberte v detaile dopravy. A kliknite na ULOŽIŤ
Viac o skupinách nájdete v návode: Skupiny používateľov
Priradenie dopravy ku kategórii produktov
Po naviazaní dopravy na kategóriu produktov sa bude pre všetky produkty z vybranej kategórie zobrazovať iba táto možnosť dopravy. Inú dopravu pre tieto produkty už nebude možné použiť.
Ak je produkt vo viacerých kategóriách, doprava sa bude vzťahovať na hlavnú kategóriu produktu.
Pokiaľ si klient vyberie viac produktov, pričom každý bude mať inú dopravu, systém vypíše chybové hlásenie: Nie je možné vložiť do košíka produkty s rôznou dopravou.
Ako priradiť kategórii určitú dopravu?
V sekcii PRODUKTY vyberte kategóriu a kliknite v pravo hore na tlačítko VLASTNOSTI KATEGÓRIE.
V políčku POVOLENÁ DOPRAVA kliknite na "plusko" a zvoľte potrebnú dopravu (zobrazia sa možnosti dopravy, ktoré máte vytvorené v sekcii NASTAVENIA / OBJEDNÁVKY / DORUČENIA).
Zopár príkladov, ako sa bude zobrazovať doprava pri rôznych nastaveniach prepojenia:
Príklad 1
Produkt patrí do kategórie, ktorej je priradená možnosť dopravy "Kuriér", pričom táto doprava sa viaže na platbu "Dobierka".
Ako sa to prejaví v objednávke?
Viditeľné je iba doprava "Kuriér", hoci celkovo používame viac možností dopravy. Pri doprave kuriérom je aktívna jedine platba "Dobierka"
Príklad 2
Produkt sa nachádza v kategórii, ktorá nemá priradenú žiadnu dopravu. V objednávke sú viditeľné všetky možnosti dopravy a k nim naviazané platby.
Príklad 3
V košíku máme dva produkty, pričom prvý je z kategórie, ktorá má pridelenú dopravu "Kuriér" a druhý je z kategórie, na ktorú sa neviaže žiadna doprava.
V objednávke sa zobrazuje iba doprava "Kuriér". Systém teda zohľadní dopravu pre prvý produkt.