Napojenie na dopravcov Packeta a Uloženka
Napojenie e-shopu na aplikácie dopravcov umožnia rýchlo a jednoducho tlačiť štítky a súpisky pre dopravcov. A to priamo v administrácii vášho webu.
Packeta a Uloženka nepodporujú objednávku zvozu. Balíky musíte doručiť sami na vybrané odberné miesto.
Služby Packeta a Uloženka môžete využiť na prepravu balíkov zákazníkom pomocou zmluvných partnerov týchto spoločností ako Česká pošta, Slovenská pošta, DPD a ostatných.
V tomto návode sa dozviete, ako aktivovať v e-shope:
Napojenie na dopravcu Packeta
Službu Packeta si musíte najprv aktivovať v administrácii v sekcii NASTAVENIA / ROZŠÍRENÉ MOŽNOSTI DOPRAVY. Tu vyberte Packeta, zaškrtnite políčko AKTÍVNE a doplňte požadované údaje.
- Api kľúč - tento kľúč obdržíte pri registrácii u dopravcu. Viac informácií o registrácii.
- Zberná pobočka - vyberte pobočku zo siete Packety, kde budete najčastejšie osobne odovzdávať vaše zásielky.
- EShop ID - adresa vašej domény.
- Label format - vyberte si formát štítku, ktorý budete potrebovať pri odosielaní zásielky.
Po vyplnení údajov kliknite vpravo dolu na ULOŽIŤ.
Teraz je potrebné pridať Zásielkovňu do možností dopravy.
V sekcii NASTAVENIA / OBJEDNÁVKY / DORUČENIA vytvorte NOVÝ SPÔSOB DORUČENIA s názvom Packeta.
Aby bol dopravca priradený k vytváranej doprave, je nutné vyplniť ešte tieto polia:
- V poli Dopravca vyberte názov dopravcu: Packeta.
- V poli Služba dopravca vyberte preferovanú službu dopravcu, ktorá sa priradí novým zásielkam, ktoré budú mať v objednávke zvolenú túto možnosť dopravy.
- V poli Výdajné miesta vyberte predvolený zoznam výdajných miest, ktorý sa bude zobrazovať po zvolení dopravy v objednávkovom formulári. Zo zoznamu výdajných miest si bude môcť zákazník priamo vybrať adresu, kde si chce svoju zásielku vyzdvihnúť.
Postup pri odosielaní balíkov pomocou Packety
Vytvorte z objednávok zásielky. Postup, ako na to a všetky potrebné nastavenia pre prácu so zásielkami, nájdete v návode Napojenie na dopravcov, zásielky.
1. Cez OBJEDNÁVKY / ZÁSIELKY pomocou ikony pridajte zásielky do zoznamu. Do zásielok sa naimportujú iba tie objednávky, ktoré majú priradený potrebný status pre expedíciu.
Vyberte dopravcu - Packeta.
2. Kliknite na ID zásielky a v detaile doplňte údaje, prípadne zmeňte, čo potrebujete.
3. Vpravo dolu uložte. Status zásielky sa zmení na pripravená.
4. V sekcii OBJEDNÁVKY / ZÁSIELKY vyberte v MENU položku OBJEDNÁVKA PREPRAVY.
5. V ďalšom kroku vyplňte dopravcu Packeta, adresu zvozu / podania, zakliknite odoslať dáta o zásielkách, pokračujte tlačítkom ĎALŠIE a potvrďte.
6. Teraz ste odoslali informácie o zásielkách do Packety. Ak sa vrátite späť a kliknete na vytvoriť súpisku a štítky, tak sa automaticky vygenerujú štítky na balíky vo formáte pdf a zoznam odoslaných balíkov.
7. Štítky si vytlačte, nalepte na príslušné balíky a osobne ich zaneste do pobočky, ktorú ste nastavili ako adresu zvozu / podania.
Upozornenie:
Zoznam jednotlivých odberných miest Packety sa aktualizuje automaticky, 1 / 24 hod. Pokiaľ je odberné miesto stále vedené v zozname pobočiek, chyba je na strane Packety.
Napojenie na dopravcu Uloženka
Službu Uloženka si musíte najprv aktivovať v administrácii v sekcii NASTAVENIA / ROZŠÍRENÉ MOŽNOSTI DOPRAVY. Tu vyberte Uloženka, zaškrtnite políčko AKTÍVNE a doplňte požadované údaje.
- Api kľúč - tento kľúč obdržíte pri registrácii u dopravcu. Viac informácií k registrácii.
- ShopID - identifikačný údaj vášho obchodu v systéme dopravcu.
- Vlastný zoznam pobočiek - systém použije vami definovaný zoznam pobočiek Uloženky. Vlastný zoznam pobočiek môžete nadefinovať v nastaveniach Uloženky.
- Zberná pobočka - vyberte pobočku zo siete Uloženky, kde budete najčastejšie osobne odovzdávať vaše zásielky.
- Počet štítkov na stránku - vyberte, či chcete na jednu stránku vytlačiť jeden, alebo štyri štítky potrebné pri odovzdávaní zásielky.
Po vyplnení údajov kliknite vpravo dolu na ULOŽIŤ.
Teraz je potrebné pridať Uloženku do možností dopravy.
V sekcii NASTAVENIA / OBJEDNÁVKY / DORUČENIA vytvorte NOVÝ SPÔSOB DORUČENIA s názvom Uloženka.
Aby bol dopravca priradený k vytváranej doprave, je nutné vyplniť ešte tieto polia:
- V poli Dopravca vyberte názov dopravcu: Uloženka.
- V poli Služba dopravca vyberte preferovanú službu dopravcu, ktorá sa priradí novým zásielkam, ktoré budú mať v objednávke zvolenú túto možnosť dopravy.
- V poli Výdajné miesta vyberte predvolený zoznam výdajných miest, ktorý sa bude zobrazovať po zvolení dopravy v objednávkovom formulári. Zo zoznamu výdajných miest si bude môcť zákazník priamo vybrať adresu, kde si chce svoju zásielku vyzdvihnúť.
Postup pri odosielaní balíkov pomocou Uloženky
Vytvorte z objednávok zásielky. Postup, ako na to a všetky potrebné nastavenia pre prácu so zásielkami, nájdete v návode Napojenie na dopravcov, zásielky.
1. Cez OBJEDNÁVKY / ZÁSIELKY a pomocou ikony pridajte zásielky do zoznamu. Do zásielok sa naimportujú iba tie objednávky, ktoré majú priradený potrebný status pre expedíciu.
Vyberte dopravcu - Uloženka.
2. Kliknite na ID zásielky a v detaile doplňte údaje, prípadne zmeňte, čo potrebujete.
3. Vpravo dolu uložte a pripravte. Status zásielky sa zmení na pripravená.
4. V sekcii OBJEDNÁVKY / ZÁSIELKY vyberte v MENU položku OBJEDNÁVKA PREPRAVY.
5. V ďalšom kroku vyplňte dopravcu Uloženka, adresu zvozu / podania, zakliknite odoslať dáta o zásielkách, pokračujte tlačítkom ĎALŠIE a potvrďte.
6. Teraz ste odoslali informácie o zásielkách do Uloženky. Ak sa vrátite späť a kliknete na vytvoriť súpisku a štítky, tak sa automaticky vygenerujú štítky na balíky vo formáte pdf a zoznam odoslaných balíkov.
7. Štítky si vytlačte, nalepte na príslušné balíky a osobne ich zaneste do pobočky, ktorú ste nastavili ako adresu zvozu / podania.