SmartEmailing
SmartEmailing je nástroj, ktorý môžete používať pre email marketing. V jednoduchom editore si vytvoríte emaily, ktoré SmartEmailing rozošle. Stačí v ňom raz nastaviť všetko potrebné a systém rozošle email pri každej registrácii či email kampani už za vás. Vďaka automatizácii emailových kampaní vám šetrí čas a zjednodušuje starostlivosť o zákazníkov.
Po aktivácii v administrácii e-shopu budú kontakty zadávané zákazníkmi automaticky prenášané do Smart Emailingu.
Ako aktivovať SmartEmailing?
1. Najprv sa registrujte do služby SmartEmailing TU.
2. Po prihlásení do SmartEmailingu si vygenerujte API kľúč potrebný k aktivácii v BiznisWebe.
3. V sekcii MÔJ ÚČET / API kľúče kliknite na ikonu Pridat API kľúč .
4. Následne zadajte adresu vášho eshopu a uložte.
5. Vygenerovaný API kľúč si skopírujte.
6. V ďalšom kroku prejdite v administrácii webu do sekcie NASTAVENIA / MARKETING A PPC / SMART EMAILING. Tu aktivujte SmartEmailing. Vyplňte používateľské meno, do políčka Token zadajte skopírovaný API kľúč a uložte.
7. Ak si prajete zaraďovať emailové adresy do konkrétneho zoznamu príjemcov v SmartEmailingu, vyplňte políčko List ID (ID skupín nájdete priamo v SmartEmailingu). Môžete nastaviť zvlášť ID pre objednávky z každej jazykovej verzie a pre neregistrovaných príjemcov noviniek emailom. V opačnom prípade nechajte položky prázdne.
Po zaškrtnutí políčka ODOSIELAŤ DÁTA Z OBJEDNÁVOK bude meno a email zákazníka odosielané do SmartEmailingu automaticky po vytvorení objednávky.
Pozor: kontakty z objednávok sa posielajú do všeobecnej skupiny. Údaje od týchto zákazníkov si musíte zadeľovať do skupín sami manuálne v SmartEmailingu.
Webtracking
Webtracking umožňuje sledovanie pohybu návštevníkov na stránke pre potreby SmartEmailingu. Pre aktiváciu skriptov pre Webtracking na stránke postupujte nasledovne:
1. Aktivujte si v SmarteEmailing účte funkciu Webtracking podľa návodu SmartEmailingu
2. Po aktivácií Vám SmartEmailing vygeneruje skript ktorý je potrebné vložiť na stránku. Z vygenerovaného skriptu skopírujte GUID (označené červeným na obrázku nižšie) a vložte skopírovaný reťazec bez úvodzoviek do políčka GUID v administrácií stránky v časti Nastavenia > Marketing a PPC > SmartEmailing
3. nastavenia uložte kliknutím na Uložiť.
Ak je v nastaveniach pre SmartEmailing vložený kód GUID, systém bude automaticky do kódu stránky generovať skript pre SmartEmailing Webtracking
Aké typy eventov (udalostí) môžem sledovať pomocou SmartEmailing?
Aktuálny zoznam udalostí nájdete v tabuľke.
Udate Trackovania SmartEmailing 26.3.2025:
Je to voľnejšie trackovanie, ktoré si potom spracováva používateľ sám a nastavuje akcie v administrácii SE. Nie je teda problém posielať custom eventy a v štandardných eventoch sa môžu posielať ľubovoľné atribúty.
Z tohto dôvodu sú ako custom eventy tiež pridané prihlásenie a registrácia, posiela sa parameter "metóda", tj. cez čo sa používateľ prihlásil / registroval. Do budúcnosti môžeme pridať aj e-mail prihlásenej osoby.
Rozšírené trackovanie eventu visit, konkrétne pre typ cart (volaný súčasne s eventom cart) a typ search, ktorý funguje ako search v iných trackovaniach - posiela sa atribút search_term.
Pridaných viac atribútov do eventu purchase.
Nové atribúty objednávky v purchase: doprava, platba, ich ceny, certifikáty (je to pole, pretože ich môže byť viac), zľava z certifikatov (sčítaná) a celková zľava v objednávke (zahŕňa aj certifikáty)
nové atribúty pre jednotlivé produkty v objednávke: url na detail (s variantmi), url hlavného obrázku produktu, výška DPH. Boli žiadané aj ďalšie, napr. kategórie, brand, v ďalších updatoch sa ich budeme snažiť doplniť.