Ako pracovať s e-mailami?
Ak ste platiacim zákazníkom BiznisWebu, súčasťou služby sú emaily:
- 10 emailov vo verzii Mini,
- 20 emailov vo verzii Start-up,
- 50 emailov vo verzii Biznis,
- neobmedzené množstvo vo verzii Premium.
POZOR:
Neprehliadnite poznámky k možným problémom s odosielaním e-mailov cez webmail, resp. poštového klienta (napr. Outlook Express, Windows Live Mail, Thunderbird).Ako Pridať / Upraviť e-mailovú schránku:
Presuňte sa do sekcie Nastavenia / zložka E-maily / E-mailové adresy.
- Kliknite vpravo hore na ikonku Nový účet .
- Otvorí sa formulár, kde vyplníte potrebné údaje:
- Vyplňte vašu novú e-mailovú adresu (nie je možné ju dodatočne meniť)
- Zadajte Heslo a znova heslo pre potvrdenie. Toto heslo bude slúžiť na prihlásenie do vašej e-mailovej schránky.
- Heslo musí obsahovať (v ľubovoľnom poradí) veľké, malé písmeno, číslo a špeciálny znak [ ] @ . ( ) # = $ ! ? { }
- Ak robíte dodatočné zmeny v nastaveniach e-maila a nechcete meniť heslo, tieto políčka nechajte prázdne. Dodatočné nastavenie hesla slúži v prípadoch, že zabudnete heslo, prípadne chcete zmeniť staré heslo.
- Ak vyberiete možnosť Neukladať správy, musíte uviesť aspoň jednu e-mailovú adresu na preposielanie správ alebo nastaviť sťahovanie e-mailov do poštového klienta (napr. Outlook, Thunderbird, LiveMail). Inak o svoju prichádzajúcu poštu prídete.
- V prípade, že si želáte, aby boli správy preposielané aj na inú e-mailovú adresu alebo na viac adries, označte možnosť Preposielať správy a vložte adresu/y.
- Taktiež môžete nastaviť automatickú odpoveď. Aktivuje sa kliknutím na políčko pri riadku Automatická odpoveď. Zobrazia sa okienka, do ktorých vpíšete predmet a obsah automatickej odpovede. Aj po odšktnutí poľa automatickej odpovede a uložení zmien, text automatickej odpovede zostáva zachovaný pre použitie v budúcnosti.
- Uložíte.
Nastavenie odosielateľov a príjemcov notifikačných správ
Odosielatelia:
V tejto časti môžete nastaviť odosielateľa určitých druhov notifikačných správ. A to Súhrn objednávky, Po registrácii a Newsletter.
- V sekcii Nastavenia/ E-maily prejdete do Odosielatelia.
- Kliknete na názov správy (Spracovanie objednávky, Po registrácii, Newsletter, alebo Faktúra).
- Vyplníte e-mailovú adresu a meno odosielateľa.
- V správe, ktorá príde používateľovi sa ako odosielateľ zobrazí Meno a E-mail, ktorý ste zadali.
Príjemcovia:
V sekcii Príjemcovia nastavíte e-mailové adresy, na ktoré budú prichádzať správy: Súhrn objednávok, Schválenie registrácie, Schválenie komentára a Nový komentár. Môžete sami určiť, ktoré s týchto správ budú chodiť komu.
Príjemcu vytvoríte pomocou ikonky Nový príjemca (vpravo hore v časti Nastavenia / E-maily / Príjemcovia).
- Vyplníte e-mailovú adresu, kam budú prichádzať správy.
- Vyberiete, ktoré druhy správ majú prísť na zadanú adresu.
- Uložíte.
Prehliadanie mailov cez Webmail:
Webmail je náš poštový klient, ktorý umožňuje prezrieť si poštu konkrétneho používateľa
z akéhokoľvek počítača pripojeného na internet. Dokážete plnohodnotne pracovať s e-mailami, prezerať si schránku prijatých správ, písať nový e-mail.
Pre prihlásenie zadáte celú e-mailovú adresu a heslo, ktoré ste si zvolili pri vytváraní e-maila. V záložke Možnosti zmeníte napr. osobné informácie, heslo, nastavenie antispamovej ochrany, filtrovanie správ, atď..
Round Cube webmail sa nachádza na adrese: https://mail.floxm.com/roundcube/
Ďalšia možnosť pre prihlásenie je z administrácie web stránky vpravo hore vedľa tlačítka Logout / Odhlásiť je odkaz pre Webmail.
Skontrolujte či sa vaša IP adresa nenachádza na blacklistoch (blacklist = verejný zoznam spammerov). Kontrolu môžete urobiť tu: http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx. Stačí zadať IP adresu alebo názov domény. Vašu IP adresu zistíte na tejto stránke: http://www.whatismyip.com/.
Príklad výpisu z MXtoolbox, ak sa IP nachádza na spamlistoch:
Niektoré mailservery poštu z týchto adries odmietajú úplne, ostatné ju obmedzujú na minimum. Pre vyradenie je potrebné prestať spamovať a požiadať o odstránenie IP adresy z backlistu. Po kliknutí na "Detail" sa zobrazia informácie, prečo ste na spamliste a tiež sa tu nachádza link na žiadosť o odstránenie z blacklistu. V prípade problémov s e-mailami nás neváhajte kontaktovať.
Prečo sa moja IP adresa ocitla na blackliste?
- Odosielali ste nevyžiadanú poštu - spam.
- Odosielali ste príliš veľké množstvo e-mailov rôznym príjemcom v krátkej dobe.
- Máte vírus v počítači, ktorý odosiela spam z vašej e-mailovej schránky bez vášho vedomia.
- Iný klient, ktorý používa tú istú IP adresu ako vy, sa ocitol na blackliste a tak stiahol aj Vás.
Aby sa predišlo problémom s prechádzaním e-mailov, bolo nutné urobiť isté opatrenia.
Pre odosielanie e-mailov sú nastavené určité limity (platí rovnako pre správy odosielané z webmailu ako aj z niektorého z poštových klientov - Outlook, Windows Live Mail, Thunderbird):
a) Ak je vaša IP adresa na blackliste, limit je max. 10 príjemcov za 3 minúty.
b) Ak vaša IP adresa nemá nastavený reverzný DNS záznam, limit je max. 30 príjemcov za 3 minúty.
Čo je reverzný DNS záznam? Každá IP adresa, z ktorej odchádza pošta by mala mať nastavený rDNS (reverzný DNS záznam). Ak tomu tak nie je, jedná sa o potencionálny zdroj spamu. Za nastavenie rDNS je zodpovedný majiteľ IP adresy, teda poskytovateľ internetového pripojenia. Na zistenie rDNS použite nástroj: http://rdnslookup.com/. Vašu IP adresu zistíte tu: http://www.whatismyip.com/.
c) Vo všetkých ostatných prípadoch je limit max. 250 príjemcov za hodinu a 500 príjemcov za deň.
Upozornenie:
Ak posielate newsletter napr. 600 klientom nepoužívajte webmail (resp. poštového klienta), ale rozhranie NEWSLETTER v sekcii KLIENTI (návod nájdete tu: www.biznisweb.sk/a/64)
Prijímanie a odosielanie pošty cez e-mailového klienta:
(napr. Outlook Express, Windows Live Mail, Thunderbird, The Bat, ... )
- Prijímanie pošty (POP3): mail.floxm.com port 110 (v prípade že nefunguje, je možné použiť aj 995 so zabezpečením SSL)
- Odchádzajúca pošta (SMTP): server vášho poskytovatela alebo mail.floxm.com, port 25 (v prípade že nefunguje, je možné použiť aj 465 so zabezpečením SSL alebo 587 so zabezpečením STARTTLS)
- Nezaškrtnite "Server požaduje overenie" , nezaškrtnite "Prihlasovať so zabezpečeným overovaním hesla."
- emailovú adresu zadávajte v tvare nieco@nazov-webu.sk
- názov účtu je v tvare nieco@nazov-webu.sk