Facebook – meranie konverzií, Facebook Pixel
Čo je Facebook Pixel?
Kód, ktorý vám pomôže lepšie cieliť svoje reklamy na Facebooku. Zbiera informácie o návštevníkoch vášho e-shopu či webstránky. Z nich následne vytvára skupiny používateľov, ktorým dokážete ponúknuť relevantnú reklamu. Vďaka nemu presne viete, kto navštívil váš web a aké akcie na ňom vykonal.
Aké sú výhody FB Pixelu?
FB Pixel je skvelý nástroj na získavanie nových zákazníkov a udržanie pozitívnych vzťahov s tými existujúcimi.
Reklama na produkt, zľavu, výpredaj či e-book, ktorá priamo súvisí s vyhľadávaním konkrétneho používateľa na vašom webe pomáha minimalizovať náklady na cenu konverzie.
Efektivitu reklamnej kampane na Facebooku si viete zmerať priamo na Facebooku.
Vloženie FB Pixelu na web je jednoduché a rýchle.
Nové: Facebook Conversion API
Návod na nastavenie Facebook Conversion API v BiznisWeb.sk.
Ako vložiť Facebook Pixel do e-shopu či webstránky?
Prihláste sa do svojho firemného Facebook Business Managera a kliknite na menu
V sekcii Často používané by ste mali nájsť odkaz na Pixely
ak ho nevidíte, kliknite na Všetky nástroje a v sekcii Meranie a vykazovanie vyberte Pixely
Skontrolujte, či máte vybrané Jednotky Facebook Pixel:
A vyberte Vytvoriť pixel:
Zadajte názov Pixelu a URL adresu svojho e-shopu či webstránky:
V ďalšom kroku si vyberte, akým spôsobom FB Pixel nastavíte:
- cez Google Tag Manager – odporúčame, nakoľko, ak raz Tag Manager začnete používať, všetky kódy budete spravovať v jeho rozhraní,
- ak Google Tag Manager nevyužívate a ani neplánujete, Facebook Pixel vložte do svojho e-shopu manuálne.
Ako vložiť Facebook Pixel cez Google Tag Manager
1. Ak ste vybrali túto odporúčanú možnosť, kliknite na Set up With Google Tag Manager
2. Preklikajte sa bodmi jeden a dva a v treťom kroku sa prihláste k relevantnému Google účtu, pod ktorým spravujete Google Tag Manager:
3. Schváľte potrebné prístupy a potvrďte.
4. V ďalšom kroku bude potrebné doplniť URL adresu vášho webu:
5. Pre dokončenie kliknite na Finish Setup.
6. A po úspešnom dokončení môžete funkčnosť otestovať:
V prípade, že s Google Tag Managerom pracujete, mohli by vás zaujímať aj ďalšie návody:
Ako manuálne vložiť Facebook Pixel do e-shopu/webstránky od BiznisWeb.sk
1. Ak chcete FB Pixel do svojej webstránky či e-shopu vložiť manuálne, vyberte nasledovnú možnosť:
2. FB Pixel sa vám vygeneruje automaticky, môžete si vybrať, s akými dátami má pracovať, stačí kliknúť na Zapnúť:
štandardne sú zakliknuté všetky možnosti – e-mail, telefónne číslo, meno a priezvisko, mesto, štát, PSČ a pohlavie, ak ich nechcete využívať, stačí nastavenie vypnúť:
3. Ak ste s nastaveniami spokojní, skopírujte celý Facebook Pixel do ľubovoľného textového editora, napr. Poznámky alebo Word. Z celého kódu budete potrebovať len ID Facebook Pixelu:
4. Skopírované ID FB Pixelu vložíte v administrácii svojho webu. V sekcii Nastavenia > Marketing a PPC > Facebook:
A zmeny uložte.
5. Aby ste si boli na 100 % istí, že FB Pixel funguje korektne, pošlite na web testovaciu návštevnosť: