Google Tag Manager / Správca značiek Google
Google Tag Manager (ďalej len GTM) je nástroj na kompletnú správu značiek. Značky služieb AdWords, Google Analytics, Floodlight, ako aj značky, ktoré nepochádzajú od spoločnosti Google, môžete namiesto úprav kódu stránok pridávať a aktualizovať prostredníctvom používateľského rozhrania nástroja Správca značiek Google (GTM).
Prečo používať Google Tag Manager?
- získate lepší prehľad o vložených kódoch a nemusíte ich pracne vyhľadávať na web stránke
- zrýchlite načítanie web stránky alebo e-shopu
- umožníte prístup k vkladaniu potrebných kódov rôznym správcom – napr. ak vám SEO, PPC či inú kampaň spravuje iná osoba
Podrobné informácie o práci s GTM: Pomocník GTM
Zriadenie GTM a jeho prepojenie s e-shopom / webstránkou
1. V prehliadači si otvorte stránku GTM, nájdete ju na adrese: https://www.google.com/tagmanager/
2. Prihláste sa pomocou svojho gmail účtu.
3. Vytvorte si účet a kontajner v GTM
Vyplňte názov účtu, názov kontajnera (ak budete mať viacero kontajnerov, je vhodné zvoliť názov podľa názvu domény) a url domény
Kliknite na VYTVORIŤ ÚČET A KONTAJNER
4. Po vytvorení kontajnera získate kód kontajnera:
Tento kód vložte do administrácie eshopu - sekcia NASTAVENIA / MARKETING a PPC / GOOGLE TAG MANAGER. Ak máte viacero jazykových verzií, každá verzia bude viazaná na vlastný kontajner, ktorý si vytvoríte v GTM. Preto pre každú jazykovú verziu je tu možnosť vložiť vlastné ID kontajnera.
Kód uložte.