Párovanie produktov na Heureka.sk
Ak je Váš e-shop v platenom PPC režime, Heuréka sa snaží párovať Vaše produkty do príslušných kategórií a k príslušným produktom. V tomto návode si povieme o tom, ako docieliť vyššiu spárovanosť produktov.
Ako pomôcť párovaniu produktov na Heureka.sk?
1. Kategóriám produktov v eshope priraďte kategóriu pre Heuréku
2. Vyplňte EAN kódy ak je to možné
3. Názvy produktov prispôsobte požiadavkam Heuréky
Ak sa prihlásite do svojho účtu na Heureka.sk, nájdete tu prehľad zaradených produktov. Záložka PREHĽAD a odkaz PREHĽAD ZARADENÝCH PRODUKTOV (viď obrázok nižšie).
Heuréka Vám nikdy nebude garantovať 100% spárovanie (t.j. zaradenie všetkých produktov). To, že Váš produkt nie je zaradený však neznamená, že ho v Heuréke nie je možné nájsť. O tom si však povieme neskôr.
Takto vyzerá prehľad zaradených produktov:
Ako vidíte, pod tabuľkou s prehľadom zaradených produktov je informácia o tom, že všetky produkty sa na Heureka.sk zobrazujú i keď nie všetky sú spárované. Nás najviac zaujíma kolónka NEZARADENÉ PRODUKTY. Najskôr si však vysvetlíme, čo vlastne znamená párovanie produktov.
Pokiaľ je Váš produkt spárovaný do správnej kategórie a ku správnemu produktu, tak sa Vaša ponuka zobrazuje medzi ostatnými na najvyššom mieste. Ak nie je spárovaný, Vaša ponuka sa zobrazuje nižšie vo výpise ostatných produktov.
Vysvetlíme si to na príklade vysávača "Electrolux SuperCyclone ZSC 6920". Ak si na Heureka.sk vyhľadáte uvedený názov produktu, dostanete tento výsledok vyhľadávania:
Ak je Váš produkt spárovaný, je ponuka zaradená na prvom mieste. Na obrázku vyššie vidíte, že náš produkt - vysávač Electrolux, ponúka 36 obchodov. Ak Váš produkt nie je spárovaný, zobrazí sa pod čiarou "Našli sme tiež...".
Určite je dobré mať produkty spárované, pretože veľké množstvo návštevníkov klikne priamo na ponuku v prvom riadku a ďalšími sa nezaoberá. Dôležité je tiež zaradenie do kategórie pre prípad, že zákazník hľadá produkt v kategórii a nevyhľadáva podľa názvu produktu. Ako teda môžeme pomôcť spárovaniu produktov?
Tu sú konkrétne kroky:
1. V administrácii Vašej webovej stránky vyplňte kategórie pre Heuréku. V sekcii PRODUKTY kliknite na kategóriu a otvorte VLASTNOSTI KATEGÓRIE, tu je treba zvoliť kategóriu z ponuky.
Kategória pre Heuréku sa pri produkte určuje podľa toho, v akej hlavnej kategórii je produkt zaradený. Pokiaľ má teda produkt hlavnú kategóriu "Letné topánky", bude mať kategóriu pre Heuréku podľa toho, čo vyplníte vo vlastnostiach kategórie Letné topánky. I keď bude napríklad produkt umiestnený i v nižšej kategórii Letné topánky > Sandále. Je potrebné dbať na správnu voľbu hlavnej kategórie - odporúčame, aby to bola vždy tá najnižšia. V tomto prípade teda podkategória "Sandále". Ďalšie informácie o kategóriách pre Heuréku nájdete v návode: Kategorizácia produktov
2. Párovaniu produktov výrazne napomáha i vyplnenie EAN kódu, teda čiarového kódu výrobku. Ale pozor, je možné vyplniť iba tzv. EAN13, teda čiarový kód. ktorý má 13 čísiel. Musí sa jednať o oficiálny kód výrobku! Viac o čiarovom kóde tu.
EAN sa vypĺňa pre každý produkt v jeho karte v administrácii:
3. Veľmi dôležitá je tiež správna voľba názvu produktu. Hlavne ak prvé dve rady párovaniu produktov nepomohli.
Pre názvy produktov platí jedno spoločné pravidlo. Výrobca musí byť uvedený na prvom mieste názvu produktu! Neuvádzajte teda "Červený fotoaparát XYZ Canon", ale "Canon fotoaparát XYZ červený". TU, v manuáli Heuréky nájdete informácie, aké je správne zloženie názvu produktu podľa toho, o aký tovar sa jedná.
Viac o tom, ako správne špecifikovať názov konkrétneho produktu Vám prípadne poskytne Heureka.sk.
Heuréka rozoznáva 2 elementy týkajúce sa názvu produktu
<PRODUCT> - rozvetvený PRODUCTNAME vrátane prívlastkov (napr. Digitálny fotoaparát Canon SX100 Power-shot + púzdro zdarma), maximálna dĺžka je 255 znakov. Tento názov sa zobrazuje v porovnaní cien
<PRODUCTNAME> - presný názov produktu podľa špecifikácie Heuréky (napr. Canon PowerShot SX100 červený)
V administrácii si môžete nastaviť, či budete PRODUCTNAME používať alebo nie.
V NASTAVENIA / PRODUKTOVÉ POROVNÁVAČE / HEURÉKA máte 3 možnosti:
1. Tag PRODUCTNAME -> vypnuté - PRODUCTNAME nebudete využívať, zadávate iba klasicky Názov produktu v detaile produktu, ktorý bude vo feede v tagu PRODUCT
2. Tag PRODUCTNAME -> Názov produktu - v detaile produktu ako Názov produktu zadávate PRODUCTNAME, teda presný názov produktu a tag PRODUCT - rozvetvený názov, zadávate v záložke SEO
3. Tag PRODUCTNAME -> vlastný - v detaile produktu ako Názov produktu zadávate PRODUCT (rozvetvený názov) a v záložke SEO vyplníte tag PRODUCTNAME - presný názov produktu.
Mohlo by vás zaujímať:
Audit inzercie v porovnávačoch – rozhovor s Petrou Mikuláškovou