Správa objednávok - Sekcia OBJEDNÁVKY
Vo vašom e-shope sú prednastavené polia objednávkového formulára dôležité pre zrealizovanie objednávky. Tento objednávkový formulár môžete upraviť v sekcii NASTAVENIA / OBJEDNÁVKY / VŠEOBECNÉ.
Spôsoby doručenia zmeníte v NASTAVENIA / OBJEDNÁVKY / DORUČENIA a možnosti platby v NASTAVENIA / OBJEDNÁVKY / PLATBY.
Odporúčame pozrieť si návod: Nastavenie objednávok - tu nájdete užitočné funkcie a nastavenia pre objednávky aj faktúry
Zoznam objednávok
Kompletná správa objednávok, vrátane možnosti vytvoriť novú objednávku v administrácii, či upraviť existujúcu objednávku z e-shopu, prehľad faktúr sa nachádza v sekcii OBJEDNÁVKY.
Kliknutím na OBJEDNÁVKY sa zobrazí zoznam objednávok, kde vidíte:
- číslo objednávky
- dátum a čas vytvorenia
- meno zákazníka
- cenu objednávky bez aj s DPH
- informácie o spôsobe doručenia
- momentálny status objednávky - napr. vybavuje sa, spracované, expedovaná, storno, reklamácia
- a číslo faktúry.
V sekcii OBJEDNÁVKY je možné komplexne spravovať objednávky z internetového obchodu. Máte prehľad aký tovar si zákazník objednal, aká je hodnota objednávky, spôsob dodania, ako sa objednávka vyriaďuje.
Potvrdenie objednávky
Správa o objednávke sa odošle zákazníkovi automaticky po zaslaní objednávkového formulára, pokiaľ v ňom zákazník vyplní svoju e-mailovú adresu. Znenie správy môžete upraviť v sekcii NASTAVENIA / TEXTY A ŠABLÓNY / PREDDEFINOVANÉ ŠABLÓNY.
Meno a email odosielateľa týchto správ upravíte v sekcii NASTAVENIA / E-MAILY / ODOSIELATELIA
Opakovanie objednávky z e-shopu
Redakčný systém FLOX ponúka aj možnosť duplikovať objednávku konkrétneho zákazníka, resp. jej častí.
Podrobný návod Opakovania objednávky nájdete tu.
Zmena stavu objednávky
V stĺpci STATUS dokážete meniť stav objednávky. V systéme je prednastavených množstvo statusov. Tento zoznam si však môžete upraviť podľa svojich potrieb v sekcii NASTAVENIA / OBJEDNÁVKY / STATUSY.
- Stav objednávky zmeníte po kliknutí na momentálne nastavený status danej objednávky.
- Otvorí sa okno ZMENIŤ STAV OBJEDNÁVKY, kde môžete vybrať potrebný status.
- O zmene statusu je možné informovať zákazníka ak v tomto okne označíte možnosť "Poslať e-mail". Na e-mail, ktorý zákazník zadal pri objednávke príde správa s nasledujúcim znením: "Vaša objednávka č. ... zmenila stav na: "........." Tento text je možné upraviť v sekcii NASTAVENIA / TEXTY A ŠABLÓNY / PREDDEFINOVANÉ ŠABLÓNY.
- POZOR - pokiaľ v Nastavenia / Texty a šablóny / Preddefinované šablóny / Status objednávky bol zmenený deaktivujete "{$message}", systém v Objednávkach neodošle Doplňujúcu správu, pri zmene statusu objednávky
Ak chcete, aby sa spolu s e-mailovou správou o zmene stavu objednávky odoslal aj nejaký ďalší text, napíšte ho do kolonky DOPLŇUJÚCA SPRÁVA.
Okrem e-mailu môžete zákazníkovi poslať aj notifikačnú SMS správu. SMS bránu je potrebné najskôr aktivovať a dobiť si kredit. Viac info tu: SMS brána.
Úprava objednávky v administrácii e-shopu
Prijatú objednávku môžte v administrácii e-shopu dodatočne upravovať
Kliknete na číslo objednávky alebo ikonku ceruzky. Tu je možné upraviť Fakturačnú adresu, Doručovaciu adresu, pridať poznámky k objednávke, zmeniť status a pozrieť si Históriu objednávky.
Je možné dodatočne upraviť názov, množstvo, cenu objednaného tovaru alebo pridať novú položku. Novú položku pridáte kliknutím na PRIDAŤ PRODUKTY DO OBJEDNÁVKY, vyberiete potrebný produkt a zasa kliknete na PRIDAŤ PRODUKTY DO OBJEDNÁVKY.
Kód produktu v objednávke je možné skopírovať kliknutím pravým tlačítkom myši na kód produktu.
Pridať alebo odobrať môžete i doplnkové položky ceny objednávky ako poplatok za dopravu, platbu, darčekový certifikát a iné. Toto nastavenie nájdete detaile objednávky pod záložkou OSTATNÉ.
Pridanie objednávky v administrácii e-shopu
Taktiež je možné v administračnom rozhraní e-shopu vytvoriť novú objednávku. Kliknete vpravo hore na Nová objednávka.
- Vyberiete klienta pomocou ikonky NAČÍTAŤ KLIENTA. Otvorí sa zoznam klientov (Firiem a Osôb) zo sekcie KLIENTI. (Ak sa jedná o neregistrovaného zákazníka, vpíšte jeho meno do okienka ZÁKAZNÍK, následne sa objavia polia pre doplnenie kontaktných údajov).
- Označíte klienta a kliknete na NAČÍTAŤ FIRMU (v záložke Firmy) / NAČÍTAŤ OSOBU (v záložke Osoby).
- Údaje o klientovi sa načítajú do okna NOVÁ OBJEDNÁVKA.
- Následne kliknete na POKRAČOVAŤ, prípadne ešte predtým doplníte chýbajúce údaje o klientovi. Ďalej môžete upravovať objednávku ako sme popísali vyššie.
SPRÁVA FAKTÚR
Podrobnosti o tvorbe a správe faktúr nájdete v návode: Správa faktúr - fakturácia
Filtrovanie objednávok a faktúr v admine e-shopu
V objednávkach a faktúrach sa dá jednoducho vyhľadávať. Základné vyhľadávanie umožňuje vyhľadávať napr. podľa mena zákazníka, čísla objednávky / faktúry, ceny.
Kliknite na meno zákazníka. Systém Vám vyfiltruje všetky objednávky od tejto osoby / firmy.
Pre zložitejšie filtrovanie využite ROZŠÍRENÉ VYHĽADÁVANIE.
Na e-mail, ktorý zákazník vyplnil pri objednávke dostane správu o objednávke, e-mail s predfaktúrou a faktúrou. Tieto správy majú preddefinované šablóny. Je potrebné, aby ste do správ pridali Váš podpis s kontaktnými údajmi. Urobíte tak v sekcii NASTAVENIA / TEXTY A ŠABLÓNY / PREDDEFINOVANÉ ŠABLÓNY.