Google Analytics a nastavenie jazykových verzií
Tento návod je pre nastavenie merania štatistík Google Analytics, ak využívate jazykové verzie BiznisWeb.sk. (Tento návod sa Vás netýka, ak jazykové verzie riešite pomocou samostatnej úplne novej web stránky vytvorenej v BiznisWeb.sk.)
Predtým ako idete vytvárať profily v Analytics pre jazykové verzie, predpokladáme že máte založený účet v Analytics a prepojený s Vašou web stránkou vytvorenou v systéme BiznisWeb.sk. Prihláste sa do tohto účtu Google Analytics. Nastavenie merania jazykových verzií prebieha iba v prostredí Google Analytics. V administrácii web stránky sa už nič nenastavuje.
KROK 1 - VYTVORENIE PROFILU
V Google Analytics kliknite vľavo dole na SPRÁVCA
Klik na výberové menu pri "ZOBRAZENIE (PROFIL). Klik na VYTVORIŤ NOVÉ ZOBRAZENIE. Vyplňte povinné údaje.
Krok 2 - VYTVORENIE FILTROV
Klik na SPRÁVCA - zvoľte profil podľa jazykovej verzie ktorú idete nastavovať, v našom príklade dp-airless.dk/cz. Klik na FILTRE.
Klik na tlačitko Pridať filter:
Môžu nastať 2 situácie:
1. Jazykové verzie majú samostatnú doménu 2. rádu.
Príklad:
- česká verzia je na adrese www. hocico. cz
- anglická verzia na adrese www. bestwebsite .co.uk
Nastavte filter podľa príkladu:
2. Jazykové verzie nemajú samostatné domény 2. rádu. Jazykové verzie majú tvar URL adresy, ktorý poskytuje BiznisWeb.sk.
Priklad:
- česká verzia je na adrese: www.domena.sk/cz
- anglická verzia je na adrese: www.domena.sk/en
V obrázku príklad nastavenia filtra pre českú jazykovú verziu. V prípade inej verzie prosím zmeňte podadresár. Ak by išlo o anglickú verziu uveďte "/en", ak o dánsku uveďte "/dk" a pod..
Hotovo :-)