Blok Novinky - Tvorba článkov
Blok Novinky využijú najmä tí, čo chcú uverejňovať na webe dlhšie texty alebo písať svoj blog. Blok Novinky umožňuje viesť diskusiu k jednotlivým článkom.
Práca s blokom Novinky:
- V sekcii Stránky vytvoríte novú stránku, na ktorú budete umiestňovať novinky, príspevky, články.
- Kliknete na Nový blok , vyberiete blok Novinky a uložíte.
- Otvorí sa okno Upraviť novinky, v ktorom môžete vytvárať nové príspevky, editovať ich a spravovať komentáre.
- V základnej záložke Novinky vidíte zoznam článkov. Tu je možné pomocou šípok meniť poradie článkov alebo vymazať príspevok (červeným krížikom).
- Nový článok vytvoríte kliknutím na Nový príspevok.
Otvorí sa okno Nový príspevok, kde si môžete vložiť obsah článku. Blok Novinky obsahuje všetky funkcie bloku Text (Prehľad týchto funkcií nájdete tu:Funkcie v nástrojovej lište) .
Je potrebné nastaviť komentovanie. Vybrať môžete komentovanie nepovolené, viditeľné alebo povolené len pre registrovaných a to rozkliknutím výberového menu v riadku "Komentovanie".
Po uložení sa príspevok zobrazí na webe ako prvý pridaný článok v zozname. Ale, dátum pridania príspevku môžete zmeniť. Zmenou položky PRIDANÉ docielite to, že sa napríklad informácia o staršej kampani bude zobrazovať na prvých priečkach.
Zobrazenie príspevku na verejnom webe môže vyzerať takto:
- Záložka Alternatívne príspevky poskytuje možnosť k príspevku pridať súvisiace články, teda články s podobným alebo nadväzujúcim obsahom. Na webe sa zobrazia pod hlavným článkom.
- Ďalšia záložka SEO je určená na zlepšenie pozície Vašej stránky, resp. príspevku vo vyhľadávačoch. Preto odporúčame v tejto sekcii vyplniť Nadpis (Title) príspevku a skrátený popis. Je vhodné, aby nadpis a takisto popis článku obsahoval kľúčové slová. Viac o SEO nájdete aj v našom FAQ. V prípade potrieb môžete zmeniť aj URL identifikátor novinky.
- Čo sú značky? Do políčka značky vložte kľúčové slová oddelené čiarkou, ktoré článok vystihujú, to čoho sa článok týka. Značky sa zobrazia v detaile článku ako zoznam odkazov. Ak sa tieto kľúčové slová budú opakovať vo viacerých článkoch, používateľ po kliknutí na jedno z kľúčových slov získa zoznam všetkých článkov, ktoré tiež majú priradenú danú značku. Je to akoby filter článkov. Používateľ rýchlo získa prehľad článkov, v ktorých sa píše to, čo ho zaujíma.
Zobrazenie značiek v detaile článku:
- Pokiaľ už máte vytvorený a uložený článok, v okne Nový príspevok sa zobrazí nová záložka Komentáre určená na správu komentárov. Tu sa zhromažďujú všetky komentáre k príslušnému článku.
- V bloku Novinky - záložka Nastavenie Bloku zvolíte potrebné nastavenia:
- Určíte počet príspevkov na stránku, resp. koľko príspevkov bude viditeľných na jednej stránke.
- Môžete si zvoliť, čo sa bude pri článkoch zobrazovať: meno autora príspevku, dátum pridania článku, zobrazenie tlačítok "Tlačiť stránku" a "Like/Zdieľať". Stačí ak označíte možnosť pri konkrétnom riadku.
- Články na vašej web stránke a eshope máte možnosť zobrazovať podľa ľubovoľného poradia:
-
- podľa pozície - teda poradia, v akom boli články pridávané
- podľa počtu zobrazení - článok s najväčším počtom zobrazení na 1.mieste
- podľa dátumu pridania - najnovší článok na 1.mieste
- Nastavíte komentovanie globálne pre celý blok. Rozkliknutím okienka vyberiete možnosť Nepovolené, Viditeľné alebo Len pre registrovaných. (Komentovanie je možné nastaviť aj pre každý príspevok zvlášť v okne Upraviť príspevok.)
- Ak zvolíte možnosť "Potvrdiť komentovanie", komentár na na stránke zobrazí až po Vašom schválení. Komentáre schvaľujete v okne Upraviť príspevok - záložka Komentáre.
- Môžete si nastaviť "Upozorniť e-mailom na nový komentár". Zadaním Vašej e-mailovej adresy do riadku "E-mail" Vám na túto adresu príde správa o pridaní nového komentára.
- Taktiež tento blok môžete "Presunúť / Kopírovať na inú stránku" alebo nastaviť ho ako "Globálny blok", ktorý sa zobrazí na všetkých stránkach webu.
- Nezabudnite všetky nastavenia uložiť.
TIP pre vás:
V CMS FLOX je možné zobraziť pod článok aj Facebook komentáre. Ak máte o tento doplnok záujem, stačí nás kontaktovať.
Ako je to z hľadiska GDPR sme sa spýtali pani advokátky Lánikovej z https://lanikovagroup.sk/:
„V tomto prípade by som dala ako právny základ na spracúvanie osobných údajov – používateľské meno na soc. sieti + predmet recenzie, oprávnený záujem. V tomto prípade sa súhlas nevyžaduje, je však potrebné spraviť test proporcionality v rámci dokumentácie ku GDPR.“
RSS export bloku Články:
články: http://XXXXX.sk/e/rss/news
komentáre: http://XXXXX.sk/e/rss/news_comments