Meranie sociálnych sietí v Google Analytics
Po prepojení Vašej web stránky s Google Analytics 4 bude Analytics merať aj interakcie zo sociálnych sietí.
Na meranie návštevnosti zo sociálnych sietí v Google Analytics 4 (GA4) môžete nasledovať tieto kroky:
Vytvorenie kampane: Najprv musíte vytvoriť kampaň pre sledovanie návštevnosti zo sociálnych sietí. V Google Analytics 4 sa tieto kampane nazývajú Udalosti kampane. Prejdite do Správca (ozubené koliesko vľavo dole v GA4) - Udalosti a vytvorte novú udalosť kampane pre sociálne siete. Tu nájdete aktuálny zoznam podporovaných udalostí pre sociálne siete v BiznisWeb.sk, ak potrebujete niečo naviac, použite prosím Google Tag Manager, prípadne nás kontaktujte.
Nastavenie parametrov kampane: Pri vytváraní udalosti kampane zadajte správne parametre pre zdroj a médium. Skúste Campaign URL builder. Pre sociálne siete môžete napríklad použiť zdroj "facebook" a médium "social". Môžete si prispôsobiť tieto hodnoty podľa konkrétnej sociálnej siete, ktorú chcete sledovať.
Analýza v GA4: Po správnom nastavení kampane môžete sledovať a analyzovať návštevnosť zo sociálnych sietí v Google Analytics 4. Prejdite do sekcie Reporty - Akvizícia - Akvizícia návštevnosti a použite dimenzie a metriky, ako napríklad "Zdroj relácie", alebo "Zdroj / médium relácie", na presné zobrazenie výsledkov.
Podrobnejšie návody (acquisition reports) v GA4:
[GA4] Report akvizícií návštevnosti