Prechod zo systému FLOX 1 na FLOX 3 a vplyv na SEO – pozície vo vyhľadávačoch
Aj napriek tomu, že redakčný systém FLOX 1 je úplne odlišný ako FLOX 3, prostredníctvom automatizovanej migrácie dokážeme do novej administrácie preniesť aktuálny obsah, databázu a FTP. Automaticky taktiež presmerujeme pôvodné URL adresy na nové, aby Google nemal po migrácii problém s indexáciou vášho webu. Žiadne masívne prepady vám nehrozia. Je však potrebné, aby ste sa svojmu webu pravidelne venovali.
Gro práce síce urobíme za vás, no bude potrebné, aby ste sa s novým systémom zoznámili a naučili sa s ním pracovať.
Vo FLOX 3 máte k dispozícii rôzne doplnkové funkcie (napr. priame napojenia na dopravcov, platobné moduly a brány), ktoré pomôžu vášmu podnikaniu rásť.
Ako pomôcť Googlu pri prechode na FLOX 3?
Aby Google čo najrýchlejšie zaindexoval, že váš web už funguje na FLOX 3, je potrebné zrealizovať nasledujúce kroky:
1. Nové vlastníctvo a sitemapa v Search Console
V Search Console pridajte a overte nové vlastníctvo https vášho webu. Každý web vo FLOX 3 má pridelený tzv. SSL bezpečnostný certifikát (prečítajte si o SSL viac) a adresa vášho webu bude už len https://www.domena.sk.
Google bude taktiež potrebovať novú sitemapu, prostredníctvom ktorej zaeviduje aj *automatické presmerovania z FLOX 1 na FLOX 3. Rýchlo a jednoducho ju v potrebnom formáte vytvoríte v Search Console. Nemusíte nič programovať, sitemapa sa z FLOX 3 generuje automaticky, stačí postupovať podľa návodu na vytvorenie sitemapy.
*UPOZORNENIE: URL adresa, na ktorú za 6 mesiacov ani raz nikto neklikol, sa automaticky vymaže zo zoznamu presmerovaných URL. Ak ju chcete zachovať, zaškrtnite NEMAZAŤ. Predpokladá sa totiž, že o 6 mesiacov už staré URL vyhľadávače nebudú indexovať, takže nie je potrebné ich presmerovávať, pretože sa k nim nikto nedostane. Iba používateľ, ktorý by ich mal v histórii prehliadača.
2. Zmena predvolenej adresy v Google Analytics a prepojenie so Search Console
Aby ste mohli naďalej pracovať so štatistikami návštevnosti, je potrebné zmeniť predvolenú adresu v Google Analytics na https.
V sekcii Správca > Nastavenie vlastníctva > Predvolená webová adresa > vyberte https a zmeny uložte.
Následne prepojte Google Analytics profil s https profilom v Search Console:
3. Pracujte na SEO
Je dôležité uvedomiť si, že časom, kedy sme tvorili obsah a weby pre robotov, definitívne odzvonilo. Teraz je v centre diania samotný používateľ. Preto potrebujete poznať svoju cieľovú skupinu, kľúčové slová a aktuálne SEO trendy.
Zamerajte sa na tvorbu obsahu (v akomkoľvek odvetví podnikania), ktorý vašim potenciálnym zákazníkom pomôže vyriešiť daný problém či situáciu. Poraďte im, ako vybrať ten správny produkt či službu. Využite blok FAQ a Novinky, v rámci ktorých dokážete každú otázku či článok optimalizovať na relevantné kľúčové slová.
Pre každú stránku a kategóriu produktov unikátne vyplňte SEO záložku (Vlastnosti stránky).
Pripravili sme pre vás celú sekciu SEO návodov a tiež bezplatnú službu SEO pohotovosť, ktorá odhalí silné a strabé stránky vášho webu.
Venujte sa získavaniu kvalitných spätných odkazov, váš obsah publikujte nielen na blogu, ale tiež zdieľajte na sociálnych sieťach (najmä Facebook, Instagram). Odporúčame registráciu na Google Moja Firma, v rámci ktorej dokážete okrem získavania hodnotení zverejniť aj svoje články, produkty či fotografie.
Skvelým SEO nástrojom je dnes aj video, ktoré dokážete optimalizovať pre jednotlivé video platformy.
4. Merajte pozície
Je dôležité merať pozície svojho webu. Napr. v systéme Collabim. V prípade poklesu viete rýchlo zareagovať a konkrétne kľúčové slovo podporiť napr. SEO článkom zverejneným na vhodnom médiu.
5. Porovnávače cien
Ak je váš e-shop registrovaný v porovnávačoch cien (Pricemania.sk, Heureka.sk), po presune domény na FLOX 3 bude potrebné zadať nový XML feed pre porovnávače.
Ak využívate Heureka.sk, odporúčame aktivovať aj doplnkové funkcie.