Internetový marketing a ako s ním začať?
Mať web stránku či eshop nestačí, rovnako dôležité je priviesť na web návštevníkov. Výhodou marketingu na internete oproti offline marketingu je to, že je výborne merateľný. Dáta sa dajú analyzovať a porovnávať, môžte sa inšpirovať od konkurentov v odvetví, čo robia dobre a čo vy viete robiť lepšie.
Marketingový komunikačný mix sa líši od charakteru produktov, cieľov, času a aj od rozpočtu na reklamu
Ešte pred tým, ako sa rozhodnete investovať do reklamy na internete, položte si otázky:
- kto som, poznajú ma? Aké sú silné a slabé stránky produktu, osoby podnikateľa..
- aké potreby chcem zákazníkom uspokojiť (jednorazové - pravidelné, základné - luxusné),
- aké sú prednosti e-shopu (prehľadné UI - user interface, pútavá grafika e-shopu, rýchle načítavanie e-shopu na mobiloch),
- kto sú moji zákazníci, vek, vzdelanie - IT gramotnosť, koľko majú peňazí,
- kde sa nachádzajú moji zákazníci a v akom počte ich oslovím v jednotlivých komunikačných kanáloch online a offline,
- kto mi pomôže s odborným nastavením internetových kampaní (digitálna reklamná agentúra, alebo freelancer),
- koľko viem investovať pravidelne do internetovej reklamy,
- a ako často budeme kontrolovať a analyzovať reklamy na internete.
Kde začať s internetovým marketingom
Je dôležité mať dobré pozície v neplatených výsledkoch vyhľadávania (SERP) a najlepšie na množstvo kľúčových fráz, na tzv. Long tail. Všeobecné výrazy, hoc sú viac vyhľadávané, bývajú konkurenčnejšie. Tomuto sa venujeme v SEO - Optimalizácia Pre Vyhľadávače a BiznisWeb.sk.
Pri platenej reklame odporúčame vyskúšať najmä PPC reklamu: Google reklamu, remarketing v Google, Facebooku, v ČR aj Sklik a remarketing v Skliku, no a samozrejme nezabúdajme na porovnávače cien - Heureka.sk, Zbozi.cz, Pricemania atď.
Odporúčame sledovať cez Google Analytics Ecommerce efektivitu každého reklamného kanála.
V reklamách, PR článkoch, na blogoch a pri partnerskej výmene odkazov používajte na otagovanie URL adries nástroj Campaign URL Builder od Google.
Aké nástroje marketingovej komunikácie sú vhodné na internete?
Urobte si prehľad o internetovej reklame z našich článkov na blogu!
Aké nástroje marketingovej komunikácie použiť?
3 najčastejšie chyby v internetovom marketingu
Ako rozbehnúť e-shop a začať podnikať na internete?
V Google Analytics:
Ako zistiť mieru konverzie v e-shope? prípadne novšie: Meranie elektronického obchodu - transakcií pomocou Google Tag Managera.
Ktoré kľúčové slová zarábajú v e-shope?
ďalší článok k téme: Ako na efektívny online marketing.