Čo klient urobil pred nákupom? (Konverzné cesty a Prieskumy GA4)
Predtým, ako klient nakúpi, zväčša navštívi Vašu web stránku viackrát. Prvýkrát môže prísť z PPC reklamy v Google, druhýkrát z Vášho Facebook profilu, tretíkrát z porovnávača, štvrtýkrát z bannerovej reklamy, piatykrát z remarketingovej reklamy, šiestykrát z odkazu v katalógovom vyhľadávači a až siedma návšteva môže byť nákup. Od prvej návštevy pritom môže ubehnúť aj 30 dní.
Pomocou reportu Konverzné cesty môžete preskúmať cesty zákazníkov ku konverzii a tiež to, ako rôzne atribučné modely rozdeľujú kredit na týchto cestách.
Tabuľka obsahuje cesty, ktorými návštevníci e-shopu prechádzajú pri nákupe (konverzii) a aj nasledovné metriky: Konverzie, Výnosy z nákupov, Počet dní do konverzie a Body kontaktu do konverzie.
Návod k Google Analytics 4: Report Konverzné cesty
Report nájdete v položke Reklama - Atribúcia - Konverzné cesty.
Prieskumy:
Ak chcete zistiť, ktoré slová návštevník pred online nákupom vyhľadával, pozrite si prieskum vyhľadávania vo webe.