Ako sledovať efektivitu reklamy? (URL Builder)
Plánujete poslať newsletter a chcete vidieť, koľko návštevníkov klikne na odkazy v newsletteri? Máte reklamu v eTargete a potrebujete skontrolovať počet návštevníkov z eTargetu a ešte aj vidieť, aké kľúčové slová reálne návštevníci vyhľadávali?
Využite Google Analytics URL Builder!
Pomocou štatistík Google Analytics je vďaka URL Builderu merateľná platená a neplatená forma reklamy a to pri akejkoľvek reklamnej kampani na internete – mailingová kampaň, PPC reklamné odkazy, partnerské odkazy na portáloch, reklama na sociálnych sieťach, PR články, …
- ak pravidelne rozosielate newslettre (novinky e-mailom), uvidíte prehľadne počet návštev z jednotlivých newslettrov
- ak inzerujete v eTargete (alebo v Seznamáckom Skliku), uvidíte počet návštev z eTargetu a naviac uvidíte aj kľúčové slová, ktoré návštevníci reálne vyhľadali predtým, ako na reklamu v eTargete vo vyhľadávaní klikli
Ako otagovať URL adresy:
Do URL adresy, na ktorú prostredníctvom reklamnej kampane smerujete návštevnosť, doplníte kúsok adresy, ktorú Vám vygeneruje URL Builder. Manuálnym tagovaním (značkovaním) finálnej URL adresy si označíte konkrétnu reklamu a v Google Analytics ju tak ľahšie rozpoznáte.
Príklad: Zvyčajne ide o doplnenie takéhoto kúsku kódu:
?utm_source=newsletter&utm_medium=e-mail&utm_campaign=reklamny-newsletter-08-11-2023
Príklad: Celá URL následne vyzerá:
http://www.BiznisWeb.sk/?utm_source=newsletter&utm_medium=e-mail&utm_campaign=reklamny-newsletter-08-11-2023
... pričom pojmy v URL adrese: „newsletter", „e-mail" a „reklamny-newsletter-08-11-2023" si zameníte podľa potreby. Podrobnosti získate aj v aktuálnom návode od Google GA 4.
Vysvetlenie pojmov:
- Zdroj kampane (utm_source) – Povinné. Parameter utm_source použite na identifikáciu vyhľadávacieho nástroja, názvu bulletinu alebo iného zdroja. Príklad: utm_source=google
- Médium kampane (utm_medium) – Povinné. Parameter utm_medium použite na identifikovanie média, ako je napríklad e-mail alebo cena za kliknutie. Príklad: utm_medium=cpc
- Výraz kampane (utm_term) – Používa sa pre platené vyhľadávanie. Parameter utm_term použite na zaznamenanie kľúčových slov pre danú reklamu. Príklad: utm_term=behanie+obuv
- Obsah kampane (utm_content) – Používa sa na testovanie A/B a pre reklamy zacielené na obsah. Parameter utm_content použite na odlíšenie reklám alebo odkazov, ktoré smerujú na rovnakú adresu URL. Príklady: utm_content=logolink alebo utm_content=textlink
- Názov kampane (utm_campaign) – Povinné. Používa sa na analýzu kľúčových slov. Parameter utm_campaign použite na identifikáciu konkrétnej propagačnej akcie produktu alebo strategickej kampane. Príklad: utm_campaign=jarny_vypredaj
Zobrazenie údajov z otagovanej kampane v Google Analytics 4
Dimenzie Zdroj / médium relácie, Médium relácie, Zdroj relácie a Kampaň relácie si môžete pozrieť v reporte Akvizícia > Akvizícia návštevnosti GA 4.
Zistite, ktoré kanály a kampane sa podieľali na konverzii v Reporte výkonnosti GA 4.
Pozrite si aj náš ďaľší návod pre GA 4: Odkiaľ prichádzajú Vaši zákazníci? Koľko zarábajú jednotlivé zdroje návštevnosti?