Raďte, porovnávajte, doporučte!
Cena produktu je dôležitá, avšak je to vždy najmenej DRUHÝ proces, ktorý u potencionálneho zákazníka prebieha. Tým prvým je dôveryhodnosť a informácie o ponúkaných produktoch.
Ak navštívím eshop s televízormi, potrebujem vedieť - či je lepšie LCD alebo Plazma? Ako optimálne veľký by mal byť televízor? Aké má mať rozlíšenie? Pôjde mi do daného televízora zapojiť prehrávač? Aké su klady a zápory LCD a aké sú výhody a nevýhody Plazmy? Čo mi odporúča daný eshop?
Keď chcem kúpiť tenisky, chcem vedieť, akú majú veľkosť? Akú majú farbu?
- ak mi na toto všetko dokáže eshop odpovedať, tak je reálna šanca, že práve tu nakúpim.
1) informujte o kladoch a záporoch
2) porovnajte produkty
3) odporučte
4) poraďte
Chcem informácie, porovnanie, doporučenie a radu, až potom začnem uvažovať o cene.
Eshop v tomto prípade pôsobí dôveryhodne a poskytol mi všetko, čo som požadoval. Vzbudil vo mne dôveru a kúpim si u neho požadovaný produkt, aj keby bola cena mierne vyššia ako u konkurencie.
Ako sa zmenilo nákupné správanie zákazníkov internetových obchodov si môžete prečítať aj na našom blogu o podnikaní na internete.