Miera okamžitých odchodov (Bounce Rate)
Čo znamená miera okamžitých odchodov - Bounce Rate?
Návštevník prišiel na Váš web a to, čo videl, ho neuspokojilo a okamžite odišiel. Návštevík na nič neklikol, stránky opustil okamžite.
Ak zaplatíte 1000 € za PPC reklamu, z ktorej Vám príde 3000 návštev, pri Bounce rate 60% Vám na web stránke zostane len 40% návštevníkov, takže reálne ste mali len 1200 "užitočných" návštev.
Zoraďte si zoznam podstránok od najvyššieho % miery odchodov a upravte podstránky s najväčšou mierou odchodov tak, aby z nej návštevníci okamžite neodchádzali.
Treba sa lepšie zamyslieť, prečo z danej podstránky hneď ľudia odchádzajú - nenašli na podstránke to, čo hľadali?
Prichádzajú na danú podstránku návštevy zo špecifickej reklamnej kampane, netreba ich smerovať na inú podstránku?
Je vôbec daná podstránka funkčná?
Kde v Google Analytics nájdem prehľad Miera odchodov?
Návod pre GA4: Miera okamžitých odchodov
POZOR!!! Nesledujte Mieru odchodov z celého webu, ale Mieru odchodov z jednotlivých podstránok.
Celkovú hodnotu Miery odchodov Vám môžu kaziť 1-2 navštevované podstránky. Napr. prístupy z reklamnej kampane majú zvyčajne vysoký bounce rate, naopak prístupy z prirodzených výsledkov vyhľadávania majú nízky bounce rate.
Je dôležité sledovať titulnú stránku, po kliku na / vidíte Mieru odchodov titulnej stránky.