Zaznamenávanie vyhľadávania vo webe v GA4
Podpora Site Search Google Analytics
Našli návštevníci na Vašich www stránkach čo hľadali vo fulltextovom vyhľadávaní? Neodišli hneď po vyhľadaní? Hľadali návštevníci produkty, ktoré nemáte v internetovom obchode?
Sledujte, čo konkrétne návštevníci vyhľadávajú.
Ako nastaviť vyhľadávanie vo webe v Google Analytics?
Návod pre GA4: Rozšírené meranie udalostí
Po prihlásení do Google Analytics kliknite na tlačítko Správca. Kliknite na názov Vlastníctva web stránky, ktorú chcete nastaviť. V stĺpci Služba kliknite na Streamy údajov - vyberte názov streamu - vášho webu. V sekcii Rozšírené meranie posuňte prepínač do polohy Zapnuté, aby ste aktivovali všetky možnosti. Kliknutím na ikonu Nastavenia môžete podľa potreby jednotlivé možnosti upraviť.
Čo vďaka meraniu vyhľadávania na webe zlepšíte?
Analytics ukáže konkrétne kľúčové slová, ktoré návštevníci vyhľadávali.
Viete sledovať, či návštevníci hneď po vyhľadaní neodišli, či ako návštevníci upresňovali vyhľadávanie.
Na základe týchto údajov môžete zistiť, že návštevníci hľadajú produkty pod inými slovami ako ste si mysleli a viete slová doplniť do web stránok. Viete doplniť tovar, ktorý návštevníci hľadali.
Návštevníci, ktorí vyhladávajú, zostávajú na webe oveľa dlhšie a výrazne viac nakupujú ako návštevníci, ktorí informácie nevyhľadávajú.
Venujte preto vyhľadávaniu náležitú pozornosť!
Kde v Google Analytics nájdem prehľad o tom, aké slová výrazy hľadali návštevníci vo webe?
Vytvorte si vlastný prieskum v GA4, návod: čo hľadajú vaši návštevníci
Všimnite si aj % odchodov z vyhľadávania.