Využite spätné odkazy konkurencie vo svoj prospech
Vaša konkurencia môže poslúžiť aj ako inšpiratívny zdroj spätných odkazov. Web konkurencie môže byť registrovaný na portáloch, vyhľadávačoch a serveroch, na ktoré ste vy možno pozabudli.
Týmto spôsobom získate aj cenné spätné odkazy, ktoré sú v rámci SEO veľmi dôležité. Prečo?
Odpovede nájdete v rozhovore s link builderom Zdeňkom Dvořákom – Ako na link building pre e-shop
Ako podľa konkurencie zistiť, na aké portály máte zaregistrovať svoj e-shop či webstránku?
a) využite platený nástroj
- Ahrefs,
- Majestic SEO,
- Marketing Miner ...
b) do Google napíšete:
link:www.nazov-konkurencneho-webu.sk
Google je menej vhodný na zobrazovanie spätných odkazov ako Yahoo Site Explorer, alebo Majestic SEO, zobrazí len menšiu časť spätných odkazov.
c) do Google napíšete URL konkurenčného webu v úvodzovkách
"www.nazov-konkurencneho-webu.sk"
Dajte si pozor na kvalitu spätných odkazov
Stránka, na ktorej sa váš spätný odkaz vyskytuje, by mala:
- byť obsahovo príbuzná vášmu webu,
- mať dobrý ranking (zistíte napr. cez Moz, Alexa...),
- mať odkaz indexovateľný robotom, t.j. index, follow,
- mať odkaz s anchor textom,
- umiestniť odkaz ideálne v hornej časti stránky, ideálne pod nadpisom článku a pod.