Spätné odkazy, link building
Určite ste zaevidovali, že Google veľmi razantne zakročil proti tzv. linkovým farmám.
Za webovú farmu považujeme web, kde je niekoľko tisíc odkazov na webstránky z rôznych oblastí podnikania. Registrácia na takéto weby nebola v rámci SEO nikdy kvalitná, ale bola jednou z možností nákupu spätných odkazov.
Google tieto nekalé praktiky zdecimoval prostredníctvom updatov Panda a Penguin.
Ako získať kvalitný spätný odkaz
Ak chcete získať kvalitný spätný odkaz - backlink, počítajte s tým, že vás to bude stáť trochu viac času, úsilia, resp. v prípade platených backlinkov aj financií.
Odkaz na váš web či eshop musí obsahovať dôležité kľúčové slová, napr.: "BiznisWeb.sk - tvorba eshopu". Ak v rámci výmeny odkazov ponúkate banner, je dôležité, aby bol vyplnený alternatívny popis pre obrázok.
Stačia vám 2 – 3 takto získané spätné odkazy a Google posunie váš web vo výsledkoch vyhľadávania vyššie.
Umiestnenie spätných odkazov
Spätné odkazy by mali smerovať na stránky s vysokou návštevnosťou, teda na stránky s vysokým PageRank-om.
Ak bude odkaz na váš web umiestnený len na pochybnom diskusnom fóre s nízkou návštevnosťou, pre SEO nemá žiadny význam.
Najlepšie miesto pre zverejnenie spätných odkazov je:
- priamo v texte článkov alebo pod článkom (oslovte bloggerov, aby o vašich produktoch napísali PR článok – viac tipov na blogu o podnikaní na internete)
- na titulnej stránke webu (teda už neplatí, že v samostatnej sekcii)
- na podstránkach, kt. sú tématický príbuzné
Kde nerobiť link building:
- SEO lištách alebo odkazových lištách v hlavičke www stránky,
- v zápätí stránok,
- na samostatných podstránkach s názvom "Partnerské odkazy" alebo "Výmena odkazov",
- v rámci tzv. side-wide odkazov (napr. v bočnom stĺpci na každej stránke).
Ako má vyzerať ideálny spätný odkaz?
- smeruje z dôveryhodného zdroja a z tématicky podobnej podstránky,
- je umiestnený v rámci textu na webe,
- smeruje na konkrétnu podstránku na vašom webe,
- linkovaný text korešponduje s obsahom cieľovej stránky,
- je viditeľný a obsahuje správnu URL adresu (amatérska chyba 404 nie je na mieste),
- cez odkaz prichádzajú relevantní zákazníci,
- webstránka, na ktorej je odkaz umiestnený, je indexovaná Googlom,
- na webe, kde je odkaz umiestnený, nie je množstvo ďalších odkazov,
- odkaz je trvalý a dlhodobý, získaný za primeranú cenu alebo protislužbu.
Ak máte v rámci výmeny partnerských odkazov k dispozícii tzv. HTML kód, vložte partnerský odkaz na stránky cez blok HTML kód.
Medzi najefektívnejšie spätné odkazy patria odkazy z vyhľadávačov, blogov a sociálnych sietí.