Prehľad a funkcie blokov v redakčnom systéme BiznisWeb.sk
V administrácii webstránky a e-shopu od BiznisWebu nájdete rôzne bloky, prostredníctvom ktorých si veľmi jednoducho vytvoríte obsah webu, pridáte fotogalérie, produkty z jednotlivých kategórií, najpredávanejšie produkty, sociálne siete a pod.
Stačí v sekcii "Stránky" kliknúť vpravo hore na "Nový blok":
Bloky sú rozdelené do štyroch kategórií:
OBSAH (Text, Galéria, Formulár, Novinky, Najnovšie novinky, Nadpis, Kniha návštev, Rázcestník, Menu, Dynamický banner, FAQ, Ankety, Sociálne siete, Výzva k akcii - CTA, Výhody, Názory zákazníkov),
PRODUKTY (Produkt z, Obsah kategórie, Navštívené produkty, Najpredávanejšie produkty, Nové produkty),
ROZŠÍRENÉ (Presmerovanie, HTML kód, Mapa stránok, Obsah z),
WIDGETY (Facebook, Mapy Google, YouTube video, Twitter box, Instagram, Mapy.cz).
Podľa toho, akú verziu BiznisWebu ste si objednali, máte v administrácii svojho webu aktívne jednotlivé bloky.
Ich výpis nájdete v porovnávacej tabuľke pod cenníkom BiznisWeb.sk:
OBSAH
Text – slúži na vytváranie obsahu web stránky.
Okrem vkladania textov a ich úpravy (úprava písma – zväčšenie, zmenšenie, farba, zvýraznenie, zarovnanie textu, odrážky, číslovaný zoznam) môžete prostredníctvom textového editora vkladať obrázky, hypertextové odkazy alebo kotvy. K dispozícii je taktiež HTML kód textového editora, ktorý však neodporúčame využívať pre vkladanie napr. konverzných kódov. Pre tento účel využite blok HTML kód.
Galéria – vloženie fotogalérie alebo Youtube videí na webstránku.
Umožňuje jednoduché vkladanie obrázkov a ich optimalizáciu, samozrejmosťou je zmena poradia obrázkov a nastavenie počtu stĺpcov či veľkosti náhľadov.
Všetky nastavenia môžete upraviť kedykoľvek budete potrebovať. Cez galériu vložíte aj videá z Youtube.
Formulár – kontaktný formulár, formulár pre zaslanie dopytu alebo jednoduchý informačný formulár na webstránku či e-shop vložíte cez blok Formulár. Obsahuje všetky potrebné polia, ktorých vyplnením získate potrebné informácie od potenciálnych zákazníkov
- napr. krátky text, dlhý text, zaškrtávacie políčko, výberové menu, e-mail, hlavička, dátum či súbor. Odoslaný formulár príde na vybraný e-mail a prehľad všetkých vyplnených formulárov máte aj priamo v danom bloku. V súvislosti s bezpečnostnými opatreniami odporúčame nastaviť ochranu formulárov recaptcha podľa návodu.
Novinky – sú ideálne pre písanie článkov na váš blog, ktorý môžete v rámci webu prevádzkovať bez akýchkoľvek poplatkov navyše. Blok Novinky umožňuje vytvoriť článok alebo naplánovať zverejnenie draftu, obsahuje všetky nástroje textového editora, nadpis, vloženie anotácie článku, taktiež možnosť pridať alternatívne príspevky (odkazy na články s podobným alebo nadväzujúcim obsahom). Z hľadiska SEO je dôležité venovať sa aj správnemu vyplneniu SEO atribútov ako Nadpis, Kľúčové slová a Popis ku každému článku. Ak by ste mali záujem, na požiadanie vám k článkom aktivujeme napr. Facebook komentáre.
Nadpis – blok nadpis umožní vložiť nadpis úrovne H2 do textu. V rámci grafického usporiadania a štylistických úprav sprehľadní dlhšie texty na webe. Nadpis dokážete vložiť aj priamo cez Textový editor. Pre viac informácií o nutnosti dodržovať hierarchiu nadpisov nájdete aj v pripravenom návode.
Kniha návštev – v minulosti sa využívala najmä na zanechanie feedbacku od vašich zákazníkov. No dnes, keď referencie zbierame predovšetkým v porovnávačoch produktov, na sociálnych sieťach či priamo na Google, už Knihu návštev e-shopári využívajú menej. Blok umožňuje nastaviť počet príspevkov na stránku, určiť poradie príspevkov, vyžiadať e-mail návštevníka alebo nastaviť zasielanie upozornenia o novom príspevku na váš e-mail. Ak sa Knihu návštev rozhodnete používať, nezabudnite aktivovať antispamovú ochranu recaptcha.
Rázcestník – vďaka Rázcestníku vložíte na stránku odkazy na ďalšie podstránky. Je skvelým orientačným prvkom pre zákazníkov a taktiež má význam pre SEO. Rázcestník v BiznisWebe slúži na vkladanie obrázkových alebo textových odkazov, ktoré návštevníkov nasmerujú na potrebnú podstránku. V nastaveniach Rázcestníka môžete upraviť počet stĺpcov s odkazmi, veľkosť obrázkov, vložiť tag Title pre odkaz, titulku a alternatívny text pre obrázok.
Menu – predstavuje doplnkovú navigáciu napríklad pre dôležité odkazy v pätičke webu alebo do bočných stĺpcov. Ku každej podstránke či sekcii môžete vložiť aj výstižnú ikonku z databázy priamo vo svojom webe. Návštevníci vášho webu sa tak rýchlejšie zorientujú a nájdu to, čo hľadajú.
Dynamický banner – nástroj na vytvorenie pútavých bannerov, ktoré môžete umiestniť kdekoľvek na webstránku či e-shop. Je možné pridať ľubovoľný počet obrázkov, ktoré sa budú efektne striedať a na každý z bannerov nastaviť presmerovanie do potrebnej sekcie či podstránky. Dbajte na optimálnu veľkosť obrázkov, ideálne napr. do 150 kB. Pre komprimáciu môžete využiť napr. aj TinyPNG.com.
Faq – vytvorenie zoznamu často sa opakujúcich otázok (napr. ohľadom nákupu, registrácie, dodacích podmienok, reklamácie tovaru) a odpovedí na ne.
Funkcie - kategórie otázok, možnosť vložiť Nadpis, Kľúčové slová a Popis ku každej otázke, fotogaléria k otázke.
Ankety – sú ideálne, ak potrebujete získať feedback od návštevníkov svojho webu. Každé hlasovanie sa ihneď zobrazí aj na webe. Maximálny počet odpovedí, ktoré budú mať respondenti na výber, je 10. Výsledky ankety sa zobrazujú na verejnej stránke i v administrácii webu.
Sociálne siete – odkazy na sociálne siete (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, LinkedIn) alebo i váš blog aj s ikonkami zadarmo pridáte do ktorejkoľvek oblasti a podstránky svojho webu. Okrem Kontaktu môžete blok Sociálne siete vložiť napríklad aj ako globálny blok do pätičky, aby boli viditeľné na každej podstránke. Pomocou triedy iconOnly môžete zobraziť len ikonku bez textového popisu.
Výzva k akcii (CTA) – ako vložiť tlačidlo s výzvou na akciu do svojho webu, ak nemáte k dispozícii grafika ani programátora? V BiznisWebe stačí použiť blok CTA, ktorý sa farebne prispôsobí aktuálne zvoleným odtieňom zo sekcie Dizajn. Výzvu k akcii môžete vložiť cez tlačidlo, obrázok alebo obrázok s pozadím. CTA button cez hypertextový odkaz prelinkujete na potrebnú sekciu či podstránku.
Výhody – v čom sa odlišuje váš e-shop od konkurencie? Ukážte svojim zákazníkom, aké benefity im ponúkate, presvedčte ich, aby nakúpili práve u vás. Ku každej výhode môžete vložiť výstižnú ikonku z databanky zadarmo alebo si nahrať svoju vlastnú, ktorá dokonale ladí s vašim webdizajnom. Cez blok Výhody môžete zverejniť napríklad rýchle dodanie, predĺženú záruku, bonusový systém alebo zľavy pre verných zákazníkov, tradičnú výrobu a pod.
Názory zákazníkov – recenzie a hodnotenia, ktoré ste nazbierali naprieč internetom a sociálnymi sieťami môžete využiť aj na svojom webe. Stačí ich vložiť cez blok Názory zákazníkov. Výhodou je, že pozitívne referencie, ktoré poukazujú na váš prístup, kvalitu tovaru alebo služieb, majú vplyv na nákupné rozhodovanie ďalších potenciálnych zákazníkov.
PRODUKTY
Produkt z – vďaka bloku Produkt z dokážete vložiť na stránku ľubovoľné produkty z rôznych kategórií. Vhodné na vytvorenie ponuky akciového tovaru, výpredaju, nových produktov, atď. Môžete si vybrať rôzne zobrazenia – v hlavnom obsahovom stĺpci ako zoznam, mriežka alebo tabuľka, v postrannom stĺpci – jeden stĺpec, jednoduchý zoznam.
Obsah kategórie – na stránke zobrazíte všetky produkty z vybranej kategórie. Slúži na umiestnenie produktov vybranej kategórie z e-shopu na stránky. Takýmto spôsobom môžete zobraziť obsah ľubovoľného počtu kategórií aj v sekcii Stránky. Blok Obsah kategórie obsahuje taktiež nastavenie rozloženia, vďaka ktorému viete vybrať napríklad aj zobrazenie v bočnom stĺpci webu.
Navštívené produkty – umožnite zákazníkom svojho webu zobraziť produkty, ktoré si na vašom e-shope naposledy prezerali. Názov bloku si môžete upraviť podľa seba, napr. Produkty, ktoré vás zaujali, rovnako ako rozloženie, počet produktov alebo nastavenie bloku ako globálneho.
Najpredávanejšie produkty – ukážte návštevníkom svojho e-shopu, o ktoré produkty z ktorej kategórie je najväčší záujem. Pridajte blok Najpredávanejšie produkty na ktorúkoľvek stránku svojho webu. Môžete vybrať kategóriu e-shopu alebo len jednu kategóriu. Taktiež viete nadefinovať časové obdobie a zobraziť len najpredávanejšie produkty napr. za posledných 30 dní.
Nové produkty – pridajte prehľad najnovších produktov zo svojho e-shopu. Upravte si podľa seba názov, rozloženie, počet produktov či obmedzenie na danú kategóriu. Tak, ako všetky bloky, aj blok Nové produkty môžete nastaviť ako globálny blok.
ROZŠÍRENÉ
Presmerovanie – blok Presmerovanie umožňuje nastaviť presmerovanie z ktorejkoľvek podstránky vášho webu na inú stránku/kategóriu produktov alebo externú URL adresu. Taktiež viete nadefinovať, či sa má daná URL adresa otvoriť v novom okne, alebo nie. Kvôli možnému obmedzeniu otvárania hypertextových odkazov do nových okien odporúčame ponechať nastavenie otvorenia v danom okne.
HTML kód – je blok, cez ktorý odporúčame vkladať rôzne konverzné kódy, bannery či kódy pre affiliate, alebo sledovanie návštevnosti. Aj ovládate HTML, viete si prostrednícvom tohto bloku vytvoriť napríklad tabuľku alebo akýkoľvek iný obsah. Trackovací kód vložený cez HTML blok sa na webe nezobrazuje a pritom plní svoju funkciu.
Mapa stránok – cez blok Mapa stránky vložíte na svoj web štruktúru všetkých nadradených stránok a ich podstránok a taktiež kategórií a podkategórií produktov, ktorá umožní používateľom nájsť sekciu, ktorú hľadajú. Mapa stránky sa používateľom štandardne zobrazuje vtedy, ak zadajú URL adresu, ktorá už na vašom webe nie je k dispozícii.
Obsah z – pomocou bloku Obsah z na stránku vložíte ľubovoľný blok z inej stránky bez nutnosti kopírovania blokov alebo vytvárania nových, identických blokov. Využijete ho v prípade, že potrebujete zobraziť rovnaký obsah na viacerých stránkach webu bez zbytočných duplicít, ktoré nemá rád ani Google.
WIDGETY
Facebook – vloženie Facebook Like boxu na stránku. Umožňuje prispôsobiť nastavenie vzhľadu boxu – šírka, výška, svetlé alebo tmavé prevedenie, taktiež možnosti zobrazenia - príspevky, fanúšikovia, hlavička účtu a pod. Facebook Like Box môžete umiestniť napr. do bočných stĺpcov webu.
Mapy Google – vloženie mapy z GoogleMaps na stránku. Na svoju mapu dokážete vložiť viacero bodov (miest, napr. predajne alebo pobočky). Blok umožňuje
nastaviť veľkosť, zoom, prednastavený typ mapy (mapa, satelitné, hybridné, terén),nastavenie stredu mapy (výberom niektorého zo zadaných bodov), výber zobrazenia ovládacích prvkov mapy (typ, priblíženie, mierka, ...). Kvôli možnému spomaleniu načítania webu odporúčame Google Maps widget vkladať do sekcie Kontakt a nie ako globálny blok na každú podstránku.
YouTube video – vloženie videa z YouTube.com na stránku. Widget umožňuje upraviť nastavenie vzhľadu videa (šírka, výška, farba), automatické prehrávanie, zobrazenie ovládacích prvkov. Blok môžete využiť napr. na vloženie prezentačného alebo explainer videa do sekcie O nás, aby ste predstavili svoje produkty a služby.
Twitter Box – vloženie Twitter boxu na webstránku či e-shop ponúka prehľad vašich posledných tweetov priamo na webe. Ak svoj e-shop či predajňu prezentujete aj na Twitteri, rovnako ako FB Like box môžete pre zobrazenie svojich posledných tweetov využiť aj widget Twitter box.
Instagram – prepojenie e-shopu či webstránky s Instagramom je dnes už nevyhnutnosťou. V BiznisWebe vám stačí vložiť widget Instagram a nastaviť, koľko príspevkov si prajete zobrazovať, v akom zobrazení, či sa má zobraziť aj hlavička účtu, alebo nie. Ak si dávate záležať na kvalitných produktových obrázkoch na Instagrame, rozhodne využite Instagram blok. Zaujme pozornosť vašich zákazníkov a pomôže vám získať nových followerov.
Mapy.cz – vloženie interaktívnej mapy s označením vašej predajne či sídla zo serveru Mapy.cz využijete napríklad pre českú jazykovú verziu svojho e-shopu. Rovnako, ako pri widgete Google Maps aj tu viete upraviť veľkosť mapy, mierku, zobraziť ovládacie prvky a pod.