Bonusový systém a vernostné skupiny - Automatické zaraďovanie zákazníkov do skupín podľa obratu
Automatické zaraďovanie zákazníkov do skupín podľa obratu vám umožní vytvoriť vernostné skupiny zákazníkov, ktorí dostanú určité výhody ako zľavy alebo nižšie ceny oproti bežným zákazníkom na základe obratu zo svojich predošlých objednávok. Môžete si tak budovať skupiny verných zákazníkov, ktorí budú uprednostňovať opakované nákupy vo vašom eshope pred konkurenciou.
Aktivácia segmentácie zákazníkov
Segmentácia zákazníkov je viazaná na každú jazykovú verziu samostatne.
1. V Nastavenia > Jazyky otvorte jazykovú verziu, pre ktorú chcete segmentáciu aktivovať.
2. Na záložke Nastavenia obchodu vyberte v poli Segmentácia zákazníkov jednu z možností:
- žiadne - segmentácia zákazníkov nie je aktívna,
- ročný obrat - od registrácie - pri zaraďovaní zákazníka do skupiny sa budú brať do úvahy objednávky s ročným intervalom od dátumu registrácie,
- ročný obrat - kalendárny rok - pri zaraďovaní zákazníka do skupiny sa budú brať do úvahy objednávky za aktuálny kalendárny rok od 1.1.
- ročný obrat - od prvej objednávky - pri zaraďovaní zákazníka do skupiny sa budú brať do úvahy objednávky s ročným intervalom od prvej objednávky zákazníka. Ak sa zákazník registroval až po prvom nákupe, bude zohľadnený dátum prvej objednávky s danou emailovou adresou.
- Kumulatívny obrat - pri zaraďovaní zákazníka do skupiny sa budú brať do úvahy všetky jeho objednávky.
3. Pri vyhodnocovaní objednávok sa berú do úvahy aktuálne statusy objednávok, v poli Stavy obratu teda vyberte všetky statusy objednávok, ktoré chcete zahrnúť do vyhodnocovania obratu. Pri výpočte obratu zákazníka budú zohľadnené iba objednávky s týmito statusmi.
Nastavenie skupiny pre automatické priraďovanie zákazníkov na základe obratu
Zákazníkov bude systém automaticky zaraďovať do skupín používateľov na základe nastavených pravidiel. Je preto potrebné vytvoriť si skupiny, kam budú zakazníci zaradení v sekcii Klienti > Skupiny.
1. V sekcii Klienti > Skupiny otvorte skupinu pre ktorú chcete aktivovať automatické zaraďovanie na základe obratu.
2. Aktivujte možnosť Automatické priradenie podľa obratu.
3. V poliach Obrat od - do nastavte hodnoty pre zaradenie zákazníka do skupiny. Pri vyhodnocovaní, či má byť zákazník zaradený do tejto skupiny, sa potom spočítajú konečné ceny objednávok za obdobie podľa nastavenej segmentácie a výsledok sa porovná s nastaveným rozsahom.
Odporúčame aktivovať aj možnosť Viditeľné pre zákazníka. Táto možnosť zabezpečí zobrazenie názvu skupiny v profile zákazníka po prihlásení.
Po kliknutí na ikonu papiera v pravom hornom rohu okna Upraviť skupinu sa zobrazí okno Nedávne aktualizácie, kde nájdete podrobnejšie informácie, napr. na základe čoho bol klient pridaný / odobraný z danej skupiny.
Aké výhody je možné priradiť skupinám oproti bežným zákazníkom?
Vernostným skupinám môžete nastaviť rôzne výhody. Medzi najzaujímavejšie patrí:
- Produktová zľava- produktové zľavy platné pre konkrétnu skupinu je možné priradiť niektorým produktom alebo celým kategóriám produktov. Zákazníci potom po prihlásení uvidia zľavu priamo pri produktoch.
- Zľava na objednávku - zľavy na objednávku znížia hodnotu objednávky podľa nastavenia zľavy. Oproti produktovej zľave nie je viditeľná priamo pri produkte, ale až v košíku. Výhodou je, že ju nie je potrebné priraďovať konkrétnym kategóriám alebo produktom.
- Cenove hladiny - pre konkrétne produkty môžete nastaviť samostatnú cenu, ktorá platí iba pre určitú skupinu zákazníkov. Verní zákazníci tak môžu kúpiť produkty za výhodnejšiu cenu.
- Zamknuté kategórie - kategórie produktov je možné uzamknúť pre konkrétnu skupinu zákazníkov. Môžete tak vytvoriť kategórie s produktami dostupnými iba pre verných zákazníkov.