Nastavenie Facebook Conversion API
Čo je Facebook Conversion API?
Facebook Conversion API je nástroj, ktorý vám umožňuje sledovať a zdieľať údaje o udalostiach priamo zo servera do Facebooku. To zlepšuje presnosť merania konverzií a optimalizáciu reklám, najmä v prostredí, kde sú obmedzenia cookies a iných sledovacích technológií.
Prečo používať Facebook Conversion API?
Použitie Facebook Conversion API vám umožňuje:
- Získať presnejšie údaje o konverziách.
- Sledovať udalosti, ktoré nie sú zachytené prostredníctvom cookies.
- Optimalizovať kampane na základe hlbších a spoľahlivejších údajov.
- Zlepšiť atribúciu a pochopenie zákazníckej cesty.
Potrebujem technické znalosti na nastavenie Facebook Conversion API?
Základné technické znalosti sú užitočné, ale BiznisWeb.sk poskytuje jednoduché rozhranie na integráciu Facebook Conversion API, takže väčšina užívateľov by to mala zvládnuť.
Dôležitá informácia od programátorov:
Bol odstránený samostatný Facebook conversion pixel pre objednávku. Teraz sa používa jeden pixel pre remarketing aj konverzie, čo zjednodušuje sledovanie a optimalizáciu.
Návod na nastavenie Facebook Conversion API na BiznisWeb.sk
Otvorte Facebook Events Manager. Odtiaľto potrebujeme okopírovať a vložiť do administrácie e-shopu v BiznisWeb.sk dva kódy: Pixel ID a Access Token.
Postupujte podľa toho, či pixel už máte vytvorený, alebo pixel nie je ešte vytvorený.
Ak ešte nemáte vytvorený pixel, vľavo v menu kliknite na ikonku PLUS + , potom na Connect data sources > Web > Connect > vyplňte Názov datasetu > Vytvoriť > Zvoľte prvú možnosť: Meta Pixel and Conversion API > Next > Finish. Tento postup si priblížime aj obrazne:
Kliknite na Finish:
Ak už pixel vytvorený máte, vľavo kliknite na ikonku Data Sources, vyberte v menu názov svojho Datasetu a prejdite na záložku Nastavenia (Settings). Tu hore nájdete aj Pixel ID (Dataset ID).
Generovanie Access Tokenu vo Facebook Events Manager:
Ostávame v tom istom okne Data Sources a zaskrolujte dole do časti Conversions API.
Kliknite na tlačidlo „Generate access token".
Okopírujte si vygenerovaný kód.
Implementácia FB CAPI na BiznisWeb.sk
Otvorte administráciu vášho webu v BiznisWeb.sk:
Prejdite do Nastavenia > Marketing a PPC > Facebook.
Do polí „Pixel ID" a „Access Token" vložte príslušné hodnoty, ktoré ste získali v Events Manager.
Konfigurácia eventov
V BiznisWeb.sk máte k dispozícii systémový zoznam udalostí, ktoré sa dajú sledovať.
Aké typy eventov (udalostí) môžem sledovať pomocou Facebook Conversion API?
PageView (Návštevy stránok)
ViewContent (Detail produktu)
CustomizeProduct (Zmena varianty v detaile produktu)
AddToCart (Pridanie do košíka)
InitiateCheckout (Objednávkový formulár)
Purchase (Nákup, posiela údaje: telefón, e-mail, mesto, psč všetko hashované)
AddToWishlist (Pridanie produktu k obľúbeným)
Search (Vyhľadávanie)
CompleteRegistration (Dokončená registrácia)
Aktuálny zoznam udalostí pre FB CAPI
Alternatívne nastavenie FB CAPI cez overenie DNS domény
Postupujte podľa pokynov v Events Manager pre nastavenie DNS záznamu a zašlite nám útržok kódu podobný tomuto, kt. vložíme do šablóny e-shopu a následne môžete dokončiť verifikáciu v FB Event Manager: facebook-domain-verification=xxxxxxxxgbrhfrxxxx
Alternatívne nastavenie FB CAPI cez Google Tag Manager
Odporúčame najmä ak spravujete všetky kódy v jeho rozhraní. Avšak použitím natívnej implementácie Facebook Conversion API, ktoré sa nachádza v BiznisWeb.sk dosiahnete presnejšie a spoľahlivejšie meranie konverzií.
V prípade, že s Google Tag Managerom pracujete, mohli by vás zaujímať aj ďalšie návody:
Veríme, že tento návod vám pomôže úspešne nastaviť a používať Facebook Conversion API na vašom e-shope vytvorenom v BiznisWeb.sk. Ak máte ďalšie otázky, neváhajte nás kontaktovať.