Štruktúrované dáta pre jazykové verzie
Čo sú štruktúrované dáta a prečo sú dôležité?
Sú to informácie, ktoré sú usporiadané a označené tak, aby ich dokázali správne čítať a spracovať rôzne systémy, najmä vyhľadávače ako Google. Predstavte si ich ako podrobný popis vášho webu a jeho obsahu, ktorý je zrozumiteľný nielen pre ľudí, ale aj pre robotov. Keď správne využijete štruktúrované dáta, môžete zlepšiť šance, že vaše stránky budú zobrazené vo výsledkoch vyhľadávania s bohatšími informáciami, napríklad s cenami produktov, hodnoteniami či dostupnosťou na sklade.
Títo robotickí spracovatelia, ako sú vyhľadávače či generatívne umelé inteligencie, hrajú kľúčovú úlohu pri indexácii, zobrazení a zdieľaní vášho obsahu. Ako teda zabezpečiť, aby váš web bol čo najlepšie pochopený a zobrazovaný? Odpoveďou sú štruktúrované dáta.
Viac o všetkých typoch štruktúrovaných dát v BiznisWeb.sk sa dočítate v článku na blogu.
V BiznisWeb.sk sme zaviedli nové nastavenia Štruktúrované dáta pre jazykové verzie, ktoré vám umožnia detailne popísať váš e-shop, vrátane produktov, loga, kontaktných údajov a odkazov na sociálne siete. Tieto dáta sú nielen cenné pre vašich ľudských zákazníkov, ale zohrávajú aj dôležitú úlohu pri zlepšovaní viditeľnosti vášho biznisu na internete.
Kde vkladať štruktúrované dáta v BiznisWebe?
Prístup k štruktúrovaným dátam je priamo v hlavnom zozname jazykových verzií. Ak v sekcii Stránky alebo Produkty myšou prejdete nad riadkom s jazykom, na hover efekt sa zobrazí možnosť upraviť štrukturované dáta pre danú jazykovú verziu.
Logo vkladajte v štruktúrovaných dátach priamo, pripravené na tento účel. Nie je to previazané s logom generovaným v sekcii Design.
Kde sa zobrazia štruktúrované dáta na webe?
Ak vyplníte štruktúrované dáta podľa nastavenia vyššie, tieto údaje sú použité priamo na stránke cez šablónu (t.j. bez použitia blokov) a môžu sa zobrazovať v šablónach štýlu Barcelona, Verona a Paris ako dizajnové prvky:
Nad hlavičkou sa zobrazia Sociálne siete, telefón a email, ak v STRÁNKY - v oblasti "Nad hlavičkou uprostred / Nad hlavičkou vľavo" nie je vložený žiaden obsah v blokoch Výhody / Navigácia:
Pod pätičkou automaticky pribudne odkaz na Podmienky používania:
V šablóne Verona pribudli odkazy na telefón a email automaticky aj do oblasti Ponuka asistencie, ktorá je vložená aj na iné miesta (okrem Výpisu produktov a Produkt detail sa nachádza aj v Nákupnom košíku, na Stránke 404):
Zobrazenie automatických odkazov generovaných zo štruktúrovaných dát sa dá vypnúť v Nastaveniach šablóny Verona, Paris a Barcelona:
V budúcnosti budeme používať štruktúrované dáta aj na ďalších miestach, prípadne podľa požiadaviek a feedbacku klientov BiznisWeb.sk.
Ako sa zobrazujú štruktúrované dáta pre vyhľadávače?
Ukážka štruktúrovaných dát vo formáte JSON-LD (blok Novinky):
Ukážka štruktúrovaných dát zapísaných podľa schema.org:
Facebook Open Graph: príklad štruktúrovaných dát v detaile produktu