Ako filtrovať dáta v Google Analytics 4?
Okrem odfiltrovania internej návštevnosti nájdete v štatistikách Google Analytics 4 aj dátové filtre (= filtre reportov), ktoré vám umožňujú vytvoriť filter podľa vašich požiadaviek pomocou dimenzií a metrík a potom následne analyzovať dáta.
Napríklad môžete vyfiltrovať návštevnosť len z Google organic, alebo návštevníkov, ktorí prišli cez mobilné zariadenia.
Citujeme z návodu Google Analytics:
"Dimenzia je atribút vašich údajov. Opisuje údaje a zvyčajne ide o text, nie o čísla. Príkladom dimenzie je Názov udalosti, zobrazujúci názov udalosti, ktorú niekto spustil na vašom webe alebo vo vašej aplikácii (napríklad kliknutie)
Metrika je kvantitatívne meranie, napríklad priemer, pomer, percento a podobne. Vždy ide o číslo, nie o text. Príznačné pre metriky je, že sa na ne dajú použiť matematické operácie. Príkladom metriky je Počet udalostí, ktorý zobrazuje celkový počet spustení udalosti." Zdroj.
Okrem filtrovania si môžte reporty aj prispôsobiť a uložiť ako nový prehľad:
Uloženie zmien v prispôsobení reportu