Meranie udalostí v GA4 pomocou Google Tag Managera
V tzv. dátovej vrstve e-shopu sa nachádzajú údaje, ktoré je možné využiť pre meranie elektronického obchodu v Google Analytics 4 (GA4). Vďaka tomu máte prehľad o efektivite e-shopu, objeme predaja, najpredávanejších produktoch či môžete vytvárať rôzne porovnania.
Na nastavenie sú potrebné:
Upozornenie:
Pred nastavením merania cez Google Tag Manager odoberte z e-shopu akokoľvek inak zadané meracie kódy Google Analytics (cez NASTAVENIA / GOOGLE ANALYTICS, resp. cez HTML blok).
Poznámka: Zoznam udalostí (eventov) podporovaných na BiznisWebe k 28.4.2023 v GA4 / Google Tag Manager / FB Pixel / Glami Pixel. To znamená, že pokiaľ vám vyhovujú tieto podporované udalosti, stačí vložiť ID merania z GA4 do administrácie e-shopu a to je všetko. V GA4 tým pádom nemusíte pridávať podporované udalosti do zoznamu eventov.
Google Analytics GA4
Z Google Analytics 4: v Správca (vľavo dole je ozubené koliesko) - Vlastníctvo - Streamy údajov - Podrobnosti webového streamu:
Budete potrebovať ID merania, čo je označenie začínajúce G-xxxxxxx .
Google Tag Manager
Tag Manager (GTM alebo správca značiek) by ste už mali mať na svojom e-shope nastavený podľa návodu. To znamená, že ste kód kontajnera, napríklad:
vložili v administrácii do sekcie NASTAVENIA / MARKETING a PPC / GOOGLE TAG MANAGER:
Ako prvý sa nastavuje merací kód návštevnosti. Ten zabezpečí základné merania. Vyberte Značky a kliknite na Nová:
Z ponuky značiek si vyberte Google Analytics: konfigurácia GA4:
V Rozšírených nastaveniach zvýšite prioritu jej spúšťania zadaním vyššieho čísla, napríklad 2:
Ako posledné pridáme spúšťač značky, ktorým budú všetky stránky:
Nastavenie tejto značky uložíme.
*****
Pridanie druhej značky pre meranie udalostí GA4
Udalosti vám pomôžu merať ďalšie funkcie a správanie, ako aj generovať užitočnejšie reporty. Keďže tieto udalosti sú zmysluplné až s ďalším kontextom, neodosielajú sa automaticky.
Udalosti sú užitočné pre maloobchod, elektronický obchod, vzdelávanie, nehnuteľnosti a cestovanie. Odoslaním týchto udalostí sa vyplní report Nákupy v elektronickom obchode. Viac o týchto udalostiach sa dozviete v článku od Google Meranie elektronického obchodu (zdroj: nápoveda Google).
Druhá značka Udalosť GA4 zabezpečí meranie elektronického obchodu:
GA4: Odosielanie dát o elektronickom obchode:
Nadefinovanie spúšťačov v GTM
Konfigurácia spúšťača - vlastná udalosť: všetky vlastné udalosti:
Zoznam eventov - udalostí podporovaných v BiznisWeb.sk:
add_to_cart
view_item_list
select_item
view_item
remove_from_cart
begin_checkout
purchase
refund
view_cart
add_to_wishlist
Aktuálna tabuľka eventov s porovnaním trackingu eventov cez GA4 / GTM / FB Pixel / Glami pixel.
Návod od Google: úprava a vytváranie vlastných udalostí v GA4
GTM - Workspace pre GA4 udalosti:
Značku uložte a celý kontajner odošlite, čím sa meranie aktivuje.