Vlastnosti a varianty produktov
Predávate produkty, ktorých výber si vyžaduje bližšie špecifikovanie ich vlastností? Alebo chcete umožniť návštevníkom eshopu vyhľadávanie produktov podľa vlastností? Riešením je nastavenie vlastností a variantov produktov.
funkcia je dostupná pre e-shopy vytvorené po 11/2022 alebo pre tie, ktoré žiadali o migráciu na tzv. atribútový systém
Typy vlastností a variantov produktov
Rozlišujeme medzi viacerými druhmi vlastností a variantov.
Fyzický variant
Predstaviť si ho môžeme ako skladový produkt. Napríklad tričko sa vyrába v rozličných farbách a v rozličných veľkostiach. Ako „farba", tak „veľkosť", sú fyzickými variantmi. Jedno konkrétne tričko vo vašom sklade je kombináciou oboch vlastností. Skladová položka produktu je teda definovaná ako kombinácia všetkých fyzických vlastností – „fyzických variantov".
Príklad: predávame tričká. Veľkosť trička bude fyzickým variantom.
Bližšie informácie k nastaveniu variant nájdete v návode na nastavenie variant produktov.
Variant
Je akákoľvek charakteristika produktu, ktorá predstavuje verziu produktu voliteľnú zákazníkom. Pre každú verziu produktu – hodnotu variantu – môžete určiť príplatok. Pre bežné varianty sa nesleduje skladový status.
Príklad: predávame tričká s potlačou, ktorú si môže zákazník vybrať. Kým veľkosť bola fyzickým variantom, tak motív potlače je variantom. Potlač totiž nemá vplyv na skladovú zásobu. Variant však môže ovplyvniť výslednú cenu produktu.
Príklad: môžete zakúpiť rovnaký elektromobil s rozdielnou kapacitou akumulátorov. Ide o ten istý elektromobil, ale variant s väčšou kapacitou akumulátorov bude o niečo drahší.
Bližšie informácie k nastaveniu variant nájdete v návode na nastavenie variant produktov.
Parameter / informácia
Slúžia na určenie špecifických vlastností produktu, ktoré sa dajú využiť aj vo vyhľadávaní produktov. Na rozdiel od variantov ich zákazník nemá možnosť vyberať.
Príklad: predávame tričká. Ako parameter definujeme materiálové zloženie, 100% bavlna. Zákazník bude mať informáciu o produkte a pokiaľ to umožníme, tak bude môcť v eshope podľa parametra / informácie jednoducho produkty filtrovať.
Zákazníkov text
Text, ktorý si môže zákazník pri objednaní produktu nadefinovať.
Príklad: predávame tričká s výšivkou mena. Do políčka Zákazníkov text objednávajúci zadá meno, ktoré chce na tričko vyšiť.