Vytvorenie tokenu na prístup k API
Autorizačný token slúži na overenie prístupu klienta k API. Bez platného autorizačného tokenu nebude môcť tretia strana používať API a vykonávať tak zmeny v eshope.
Postup
1. v sekcii Nastavenia > Súkromie a zabezpečenie kliknite na kartu Autorizácia prístupu, následne vľavo na záložku BiznisWeb API a nakoniec na tlačidlo Nový API token
2. V okne Nový API token vyplňte tieto polia:
- Názov (povinné) - informačný popisok pre jednoduchšiu identifikáciu v administrácii.
- Vystupovať ako používateľ (nepovinné) - účet, pod ktorým budú zobrazené zmeny, napríklad v histórii objednávky. Vyplňte e-mailovú adresu registrovaného používateľa zo sekcie Klienti. Ak necháte políčko prázdne, zmena bude vykonaná pod identifikátorom hlavného administrátora. Ak použijete konkrétnu emailovú adresu zo sekcie Klienti, budú platiť pre API rovnaké obmedzenia ako má tento používateľ (obmedzený prístup k objednávkam, produktom...).
- Prístup k API (nepovinné) - povolená IP adresa, z ktorej je možné volať API.
3. Nový API token uložte kliknutím na tlačidlo Uložiť.
4. Po vytvorení tokenu stačí kliknúť na ikonku ceruzky alebo názov tokenu pre upravenie nastavení a zobrazenie tokenu. Samotný token je 32 znakov dlhý reťazec v riadku Token
TIP:
aby bolo jednoduchšie identifikovať, či bola zmena vykonaná cez API alebo ručne administrátorom v administrácii, odporúčame pre token vytvoriť v administrácii samostatný účet. Účet je možné vytvoriť v sekcii Klienti > Osoby. Postup na vytvorenie účtu je uvedený v návode na správu sekcie Klienti. Nového klienta zaraďte do skupiny Administrators. Ak chcete, aby nemal token plný prístup k dátam ako administrátor, môžete vytvoriť novú skupinu, nastaviť jej obmedzenia a priradiť do skupiny účet pre token podľa návodu na nastavenie práv pre skupiny používateľov.