Registrácia do internetových katalógov
Vytvárajte interné odkazy na vašom webe. Pridávaním interných odkazov na relevantné stránky na vašom webe môžete zlepšiť užívateľský zážitok a pomôcť vyhľadávacím robotom lepšie prechádzať váš obsah.
Externé odkazy (spätné odkazy - backlinks, hyperlinky smerujúce z iných webov na váš web) môžu priniesť organickú návštevnosť na vaše stránky. Keď budete vytvárať externé odkazy na vašich stránkach, pamätajte si, že kvalita je dôležitejšia ako kvantita. Odkazy od autoritatívnych a relevantných webov majú väčšiu hodnotu.
Dôležitým zdrojom externých odkazov na web sú funkčné internetové katalógy.
Registrácia do katalógov má zmysel až po naplnení webových stránok obsahom a kvalitný obsah je základom pre prilákavanie týchto odkazov.
Väčšina katalógov vyžaduje pri registrácii vyplniť
- nadpis (max. počet znakov 55), môžete doplniť názov e-shopu, jednoduchý popis, čo ponúkate
- popis (max. počet znakov 250), doplňte popis totho, čo ponúkate, čím sa zaoberáte. Musí ísť o zmysluplné vety.
kľúčové slová s diakritikou, bez diakritiky: slová, podľa ktorých by váš e-shopu vyhľadávali vaši potenciálni zákazníci.
- Po schválení odkazu administrátorom katalógu cca po 2-3 týždňoch sa začne zobrazovať odkaz na web v katalógu.
Výsledok:
- Získate vyššiu návštevnosť.
- Zlepší sa pozicía v Google, či na Zoznam.sk
- Ak chcete investovať do reklamy, registrácia do vyhľadávačov je základ.
Tu nájdete zoznam internetových katalógov.
Pamätajte si, že link building by mal byť dlhodobý proces. Nejde len o jednorázovú akciu. Udržiavajte stále nové odkazy a monitorujte vývoj. Pravidelne sledujte kvalitu a relevanciu externých odkazov, ktoré vedú na vaše stránky a odstráňte tie, ktoré sú nekvalitné alebo spamové.
Sledujte konkurenciu a zistite, odkiaľ má konkurencia svoje hyperlinky - externé odkazy. To vám môže poskytnúť inšpiráciu pre tvorbu vlastných stratégií link buildingu.
Ako správne robiť link building?
Pri výmene odkazov dbajte na to, aby sa jednalo o www stránky z rovnakej oblasti podnikania, ktoré sa umiestňujú v prirodzených výsledkoch vyhľadávania na prvých 3 miestach. Ideálne je, ak si odkazy vymeníte s prvými 3 webmi. Ďalšími zdrojmi spätných odkazov sú napr. diskusné fóra, inzertné portály, publikovanie článkov na odborných portáloch, vydávanie tlačových správ s odkazom na firemný web.
Anchor text (text odkazu) je kľúčovým prvkom link buildingu. Používajte relevantné kľúčové slová ako texty odkazov, ale neberte to príliš ďaleko. Prirodzenosť je kľúčová.
PR článok ako zdroj zpätných odkazov.
YouTube ako zdroj kvalitných spätných odkazov.