Anchor texty a SEO
Rovnako, ako je nutné optimalizovať obrázky na svojom e-shope či webstránke, pre SEO má význam aj optimalizácia anchor textov v hypertextových odkazoch.
⇨ Ako vkladať hypertextové odkazy do webu vytvoreného v BiznisWeb.sk? ⇦
Čo je anchor text?
Anchor text predstavuje viditeľnú časť hypertextového odkazu. Text, ktorý sa nám zobrazí pred presmerovaním na inú stránku alebo kategóriu e-shopu.
Z hľadiska SEO je dôležité, aby anchor text obsahoval v správnom kontexte kľúčové slovo, na ktoré danú podstránku optimalizujete.
V minulosti sa hypertextové odkazy vkladali cez tzv. neurčité texty ako ➠ stiahnite si náš katalóg TU, Kliknite TU a pod.
Anchor texty majú ale obrovský SEO potenciál. Ich optimalizácia vás nič nestojí, len váš čas. S našim návodom ju zvládnete sami.
Rozlišujeme:
- brandové anchor texty ➠ napr. BiznisWeb,
- anchor texty s doménovým menom ➠ BiznisWeb.sk,
- konkrétnou URL ➠ https://www.biznisweb.sk,
- názvom článku ➠ Anchor texty a SEO,
- anchor texty s kľúčovými slovami ➠ ako optimalizovať anchor texty,
- alebo tzv. generické linky ➠ Ako optimalizovať anchor texty v e-shope od BiznisWebu? Prečítajte si viac.
Ako je zrejmé z uvedených príkladov, návštevníkovi vášho webu musí byť hneď na prvý pohľad jasné, aký obsah sa mu po kliknutí na daný odkaz zobrazí.
Na čo si dať pozor pri optimalizácii anchor textov?
Najdôležitejší je prirodzený slovosled, žiadne umelé, nasilu vymyslené slovné zvraty. Vybrané kľúčové slová zakomponujte do anchor textu vyskloňované v rôznych pádoch.
Ďalšie tipy pre optimalizáciu anchor textov:
- každý anchor text optimalizujte len na 1 kľúčové slovo,
- nepoužívajte výkričníky,
- používajte relevantné presmerovania,
- anchor texty odlíšte farebne, boldom, resp. iným fontom,
- skontrolujte si, či hypertextový odkaz naozaj funguje.
V BiznisWebe dokážete anchor texty optimalizovať v Textovom editore, v bloku Novinky, FAQ, Rázcestník alebo priamo v detaile produktu.
TIP pre vás:
V administrácii svojho e-shopu/webu viete ku každému hypertextovému odkazu pridať tzv. Nadpis (názov). Jeho prostredníctvom návštevníkov svojho webu informujete, čo sa dozvedia po kliknutí na hyperlinku.
Táto nápoveda sa zobrazí po nabehnutí myšou na daný odkaz:
Ako vložiť názov hypertextového odkazu v BiznisWebe?
Vyznačte si časť textu, na ktorú potrebujete nastaviť hypertextový odkaz a kliknite na ikonku reťaze:
Otvorí sa vám okno s možnosťou editácie hypertextového odkazu.
Do políčka Nadpis (názov) vložte potrebné kľúčové slovo, názov domény, vašej značky alebo názov článku či odpovede vo FAQ:
Zmeny uložte.
Odporúčame rovnakým spôsobom informovať potenciálnych zákazníkov aj cez blok Rázcestník, resp. Rázcestník do kategórií produktov.
ZDROJ: