Ako vášmu podnikaniu pomôže emailing / email marketing?
Čo je email marketing?
Forma priameho marketingu, ktorý ako prostriedok komunikácie so zákazníkmi využíva elektronickú poštu.
Cieľom emailingu je budovanie vzťahu a zlepšenie lojality so zákazníkmi a v neposlednom rade tiež motivácia k opakovanému nákupu.
Emailing je jednou z najjednoduchších možností, ako osloviť vašu cieľovú skupinu (už existujúcich, ale i nových zákazníkov).
Preto by newslettre, resp. e-maily či samotné emailové kampane mali mať nielen kvalitný obsah, ale musia byť napísané pútavo a bez zbytočných omáčok.
Ako pomôže emailing zvýšiť predaj v e-shope / návštevnosť webstránky?
Dôležité pravidlo, ktoré platí rovnako aj na vašom blogu – nesnažte sa LEN predávať. Ponúknite hodnotné info, informujte o nových článkoch na blogu, odhaľte kúsok zo zákulisia, predstavte váš tím, …
Ak prevádzkujete módny e-shop, vaši zákazníci ocenia exkluzívne tipy, ako sa pekne a trendy obliecť pri konkrétnom type postavy. Storytelling, príbehy zaujmú vašich zákazníkov aj v newsletteroch. Posúďte sami, ktorý emailing vás zaujme viac:
Trendy kolekcia
alebo narýchlo spísaný, neotestovaný newsletter bez obrázkov:
Ako často posielať emaily?
Email marketing pre e-shopy a webstránky sa najčastejšie realizuje minimálne raz za mesiac. Ideálne je ale stanoviť si vlastný režim, ak neviete, ako začať, spýtajte sa svojich zákazníkov prostredníctvom ankety na sociálnych sieťach, ako často by si priali dostávať newsletter. Frekvenciu oznámte už pri odbere newsletterov a samozrejme ju dodržte.
Odporúčame rešpektovať zlaté pravidlo – ak nemáte o čom písať, newsletter radšej ani nepíšte.
Aký nástroj použiť pre email marketing?
Okrem bloku Novinky e-mailom – Newsletter máte v BiznisWebe k dispozícii aj 2 email marketingové systémy:
1. MailChimp,
2. SmartEmailing.
Implementácia je jednoduchá a rýchla, stačí v sekcii Nastavenia ❯❯ Marketing a PPC vložiť potrebné údaje a uložiť. Všetky uvedené emailingové nástroje máte k dispozícii od verzie BIZNIS.
Tipy, ako robiť email marketing ako profíci
- Dajte svojim zákazníkom tú správnu motiváciu pre odber newsletterov – čo od vás získajú výmenou za svoj e-mail?
- Kvalitný obsah predáva oveľa lepšie ako výhodná cena. Pripravte taký newsletter, ktorý by ste chceli čítať aj vy sami. Možno sa vám hodia triky od majstrov copywriterov alebo zopár aktuálnych inšpirácií. Obsah vašich emailov musí byť štruktúrovaný, musí obsahovať funkčné prekliky na vaše produkty, služby či články.
- V súvislosti s GDPR nesmie byť súhlas s odberom newsletterov vynútený, resp. podmienený (napr. objednávkou), taktiež v každom newsletteri musíte dať používateľom možnosť odhlásiť sa.
- V dnešnej dobe je nevyhnutné, aby mal váš newsletter responzívny dizajn. Teda taký, ktorý sa automaticky prispôsobí displeju zariadenia, na ktorom je prehliadaný.
- Ideálne, ak je jeho obsah šitý na mieru cieľovej skupine, ešte lepšie je, ak je personalizovaný – adresovaný konkrétnej osobe.
- Na prípravu pútavých bannerov do svojich newsletterov odporúčame napr. online program zdarma – Canva.
- Nezabudnite efektivitu svojich newsletterov neustále analyzovať a vyhodnocovať. Aby ste dokázali zvýšiť efektivitu emailingových kampaní, odporúčame učiť sa od profíkov.