Získajte nových zákazníkov vďaka referenciám
Zákaznícke referencie – najlepšia vizitka vašej firmy, ktorá funguje v online i offline svete.
Oveľa efektívnejšia ako drahé reklamné kampane.
Bez recenzií od svojich zákazníkov sa v dnešnej digitálnej dobe nezaobídete. Bez ohľadu na to, či ešte len rozbiehate podnikanie na internete, alebo patríte medzi skúsených e-shopárov.
Vedeli ste, že až 80 % ľudí sa vyhýba e-shopom, u ktorých prevažujú negatívne referencie?
Inšpirujte sa, kde a ako získať feedback od svojich zákazníkov.
Kde získať zákaznícke referencie?
1. Google
Recenzie používateľov na Google patria k povinnej výbave každého podnikateľa. Stačí sa zaregistrovať cez Google Moja firma a môžete začať hneď. Pozitívom Google referencií je propagácia a reputácia vašej firmy a tiež vyššie pozície vo výsledkoch vyhľadávania.
2. Facebook
Okrem hviezdičkových hodnotení si vedia vaši potenciálni klienti vyfiltrovať najužitočnejšie a najnovšie recenzie:
3. Priamo v e-shope či webstránke
Hviezdičkové hodnotenie produktov sa okrem detailu produktu zobrazuje aj priamo vo vyhľadávaní Google. Posúďte sami, ktorý produkt vás vo výsledkoch vyhľadávania zaujme viac ako platená reklama, resp. klasický textový výsledok?
BONUS pre vás: hodnotenie v rich snippets má sekundárne vplyv aj na SEO, zvyšuje totiž CTR.
4. V porovnávačoch
Po realizácii objednávky (po 10 dňoch od objednania produktov) pošle sám porovnávač vašim zákazníkom hodnotiaci formulár. Ocenenia zvyšujú dôveryhodnosť e-shopu a zmierňujú prípadnú počiatočnú nedôveru nových zákazníkov. Ďalším pozitívom je spätná väzba.
Najväčšiu hodnotu majú ocenenia od Heureka.sk a Pricemania.sk.
Certifikát Overené zákazníkmi od Heureka.sk je v dnešnej dobe považovaný za nevyhnutnosť.
Pricemania ponúka ocenenie Overený obchod alebo Najnižšia cena.
TIP: Chcete vedieť, ako získať z kampaní v porovnávačoch maximum? Prečítajte si rozhovor s odborníčkou Petrou Mikuláškovou.
5. V kamennej predajni
Osobný kontakt s predajcom má stále svoje čaro. Aj napriek tomu, že máte dokonale popísané všetky miery jednotlivých veľkostí produktov, rozmery a parametre produktu, vždy sa nájdu zákazníci, ktorí si prídu konkrétny produkt radšej vyskúšať, ohmatať, resp. prídu si k vám po radu. Prostredníctvom rozhovoru napr. prídete na to, ktoré otázky by ste ešte mohli doplniť do FAQ, aby bolo nakupovanie vo vašom e-shope komfortnejšie.
6. V rôznych fórach
Okrem modréhokoníka, existuje aj množstvo odborných fór pre jednotlivé odvetvia podnikania. Skúste si ich dohľadať a zapojte sa do diskusií. Ďalším benefitom je možnosť ukázať vaše odborné vedomosti či znalosti a chuť poradiť.
Mám negatívne referencie odstrániť?
Nie, v žiadnom prípade ich nemažte. Majú pre vás totiž obrovskú hodnotu. Okrem toho, že vašej službe či e-shopu dodávajú na dôveryhodnosti, vďaka nim dokážete svoje podnikanie neustále vylepšovať. Možno práve vďaka 3 negatívnym hodnoteniam zistíte, že naozaj niečo robíte zle. Argumentáciou na negatívne referencie ukážete nielen to, že máte snahu zmeniť vaše služby k lepšiemu, ale podnikáte reálne kroky, aby sa situácia neopakovala. A to vaši zákazníci vedia oceniť.
A ideálny prípad je, keď sa vás priamo vaši spokojní zákazníci zastanú napr. aj na sociálnej sieti:
Ako získať referencie od zákazníkov?
Čo najskôr od realizácie objednávky. Najvhodnejšia forma je telefonát alebo newsletter (samozrejme v súlade s GDPR). Do newsletteru alebo automatického podpisu viete zakomponovať ikonky s priamym presmerovaním na pridanie novej recenzie napr. na Facebook.
Spätnú väzbu na vaše služby však viete získať aj počas komunikácie pred samotnou kúpou, napr. cez livechat, keď zareagujte v čase, kedy zákazník potrebuje nakupovať/pomôcť/poradiť...
A presne s takýmto prístupom sa ľudia radi pochvália.
Ako vďaka referenciám získať nových zákazníkov?
Aktualizácia obsahu vo vašom e-shope či webstránke ide ruka v ruke s aktuálnymi recenziami. Nezaspite na vavrínoch, pretože referencie z roku 2005 nikoho nezaujímajú.
Zákaznícke recenzie na prvý pohľad prezradia, aký vzťah máte k svojim zákazníkom, preto na ne odpovedajte – minimálne sa poďakujte, prípadne informujte, čo by ste mohli urobiť k maximálnej spokojnosti.
Pozitívne referencie potrebujete aj v rámci lokálneho SEO. Google takéto firmy hodnotí oveľa lepšie, a tak máte šancu dostať sa na prvé pozície a poraziť svoju miestnu konkurenciu.
TIP: Pre monitorovanie referencií môžete využiť napr. aj Free Review Monitoring, ktorý je zdarma.