1 superrýchly tip ako objaviť kľúčové slová konkurencie – zadarmo
Či už ako začiatočník, alebo skúsený e-shopár, určite ste sa stretli s Plánovačom kľúčových slov od Google.
Klasicky ho využívame na vyhľadávanie nových kľúčových slov. Pridávame kľúčové slová do platených kampaní. Plánujeme ich rozpočet, pozeráme objemy vyhľadávaní, konkurenciu. Slovami zahusťujeme články a texty v našich e-shopoch ...
Ako nájsť nové kľúčové slová pomocou webovej stránky konkurencie?
Jednou z možností, ako získať návrhy na nové kľúčové slová v plánovači, je zadať vašu vstupnú stránku.
Čo sa stane, ak miesto adresy vlastného e-shopu zadáte URL adresu konkurencie?
Kliknite na tlačidlo „Načítať výsledky".
Google prekontroluje vstupnú stránku konkurenta. Vygeneruje zoznam kľúčových slov súvisiacich s touto stránkou ako aj s celým webom. Vyberie kľúčové slová, ktoré by sa mohli hodiť aj do vašej kampane.
V podstate hľadáte nápady na základe existujúcich vstupných stránok konkurencie. Zachytíte tak podobné kľúčové slová, ktoré konkurencia už pravdepodobne niekde využíva – zadarmo.
Akonáhle sa vám kľúčové slová podarí vygenerovať, skopírujte si ich do vlastných zoznamov a tabuliek a podniknite ďalšie kroky:
Čo robiť s kľúčovými slovami, ktoré pravdepodobne využíva aj vaša konkurencia?
- „Požičajte" kľúčové slová konkurencie a použite ich v existujúcich PPC kampaniach. Ak máte vyšší rozpočet, ponúknite o cent viac ako konkurencia. Staňte sa pánom hornej časti vyhľadávania,
- alebo naopak, vylúčte konkurenčné slová z kampaní. Ak zistíte, že je tam príliš veľká konkurencia, buďte radšej veľkým hráčom v malom rybníku. Neignorujte kľúčové slová s nízkym objemom vyhľadávania, ak na ne totiž necieli nikto z vašej konkurencie, máte vyhrané. Tu si ale dajte pozor – platí hlavne pre platené reklamy: Ak kľúčové slová majú podozrivo nízku cenu za klik, je pravdepodobné, že iní inzerenti sa už pokúšali využiť ich „potenciál", ale nemali z nich žiadny výnos.
- Zvýšte návštevnosť z organických výsledkov vyhľadávania – pripravte si špeciálne vstupné stránky na kľúčové slová, ktoré už konkurencia využíva. Snažte sa návštevníkovi ponúknuť kvalitnejší obsah, optimalizovaný práve na kľúčové slová konkurencie.
- Doplňte si vlastné zoznamy kľúčových slov. Hlavne na začiatku keď potrebujete zistiť, ako ľudia hľadajú výrobky, služby alebo informácie, ktoré ponúkate. Nový zoznam kľúčových slov vám pomôže odraziť sa.
- Napadá vás ešte niečo? Podeľte sa s nami, kde všade sa dá zoznam kľúčových slov konkurencie využiť.
Za bežných okolností môže byť tento typ kľúčového slova ťažko vyhľadatelný. Viete ale využiť aj viaceré platené nástroje prípadne ručne „sledovať" zdrojové stránky konkurencie.
A ešte jeden tip na záver. Zamyslite sa, s akým zámerom návštevník prichádza na vašu stránku cez konkrétne kľúčové slová. Ak slová obsahujú výraz „kúpiť", vieme, že návštevník jednou rukou ťuká do klávesnice a druhou drží kreditnú kartu :).
Doporučujeme aj ďalšie návody a články o tom, ako nájsť kľúčové slová a využiť ich pre rozvoj svojho podnikania:
- Ako zvoliť správne kľúčové slová - Začnite s premakaným zoznamom kľúčových slov
- Optimalizácia obrázkov
- K produktom píšte kľúčové slová
- Online nástroje pre návrh kľúčových slov
- Využívajte kľúčové slová aj vo FAQ na vašom webe
- Hustota kľúčového slova v značke Title