Google Ads remarketing – inštalácia značky v administrácii e-shopu
Remarketingová značka súčasťou tzv. globálnej značky webu a voliteľného útržku udalosti, ktoré sa vzájomne dopĺňajú. Útržok udalosti informuje globálnu značku webu, kedy má odoslať podrobnejšie údaje, ktoré sledujete v rámci remarketingu (dokončenie objednávky, registrácia, vložený produkt do košíka...). Ak neviete, čo je to remarketing, tu sa dočítate viac.
Globálna značka a útržky nahrádzajú predchádzajúcu remarketingovú značku.
Ako pridať značku na web?
Nastavenie prebieha veľmi jednoducho. Rozhranie pre nastavenie remarketingu – klasického i dynamického nájdete v sekcii NASTAVENIA / MARKETING a PPC / GOOGLE ADS. Tu stačí vyplniť hodnoty Google Conversion ID a zakliknúť REMARKETING ACTIVE. Nezabudnite nastavenie uložiť.
V administrácii vášho e-shopu v BiznisWebe v sekcii Nastavenia vyberte Marketing a PPC - Google Ads:
A doplňte hodnoty, ktoré získate z nastavenia konverzie v rozhraní Ads.
Netreba vkladať celý kód ako vás sprievodca v Ads naviguje.
Ale len hodnoty:
1. ID konverzie / google conversion ID / global site tag
2. ID konverznej akcie / event snippet for order (v prípade, že chcete sledovať akcie konverzie, ako dokončenie objednávky na stránke, odporúčame doplniť aj ID konverznej akcie)
ID konverzie |
= jedinečný číselný identifikátor konverzie, ktorý je viazaný na každý účet Ads.
V tvare AW-GOOGLE_CONVERSION_ID (príklad AW-817796495).
ID konverznej akcie |
= unikátny identifikátor vygenerovaný po zadefinovaní konverzie v rozhraní služby Ads. Je súčasťou vygenerovaného útržku udalosti (príklad AW-817796495/9in1CInVuHwQj6v6hQM). Umožní odosielať do Ads údaje o dokončení akcie konverzie na stránke. Vo vašom prípade napr. dokončenie objednávky.
Ako nastaviť remarketing v prípade jazykových verzií
V prípade, že máte viacero jazykových verzií stránky, vygenerujte si značku konverzie v Google Ads pre každú jazykovú verziu zvlášť.
V administrácii BiznisWebu
Kde sa nachádza značka v rozhraní Google Ads?
V Google Ads kliknite vľavo na ikonu CIELE - Konverzie - Súhrn
1. Ak vytvárate novú konverznú akciu, postupujte podľa návodu cez "+Vytvoriť konverznú akciu". Sprievodca vás dovedie k značke automaticky.
2. Ak meníte pôvodný kód za nový, kliknite na názov konverznej akcie. Na karte Podrobnosti skrolujte nižšie a rozbaľte "Nastavenia značky". Tu máte na výber z troch možností: Inštalovať značku manuálne, Poslať značku e-mailom, Použiť správcu značiek Google.
Pri výbere voľby: Inštalovať značku manuálne si nechajte zobraziť HTML kód. Tu sa nachádza Značka webu:
Nižšie pod značkou webu sa nachádza Útržok udalosti:
3. Vyberte si spôsob, ako značku a útržok získate:
- Skopírujte si značku a útržok do nejakého textového editoru. Následne vyberte /skopírujte ctrl+c len ID konverzie, ktoré vložíte ctrl+v do FLOXu podľa návodu vyššie.
- Ak chcete značku a útržok stiahnuť a neskôr prilepiť alebo preposlať vášmu administrátorovi, kliknite na tlačidlo Stiahnuť značku / Stiahnuť útržok.
Ako skontrolujete, že je značka aktívna a správne nastavená?
Ak chcete zistiť, či sa značka nainštalovala správne, použite:
1. Google Tag Assistant – rozšírenie v prehliadači Chrome – v priebehu niekoľkých sekúnd ukáže skripty, ktoré sa načítavajú na pozadí vašej stránky. Informuje vás o chybách a naviguje v prípade, že niečo treba upraviť.
2. V prostredí Google Ads v sekcii CIELE - KONVERZIE – SÚHRN – vidíte stĺpec aktuálny Stav konverznej značky. Vysvetlenie, čo znamená konkrétny stav, nájdete priamo v Google nápovede.
3. Sledujte aktívne kampane v prostredí Ads a porovnajte výsledky s Google Analytics. Ak v zdrojoch transakcií v Analytics uvidíte platenú reklamu, a Ads vám ukazuje počet konverzií 0 – môže to byť signál, že niečo nie je v poriadku.
Dobré vedieť predtým, ako začnete:
- Overte si, akú verziu prostredia Ads využívate.
- Nová globálna značka webu bude aktívna na všetkých stránkach webu.
- Nezabudnite, že na to, aby ste mohli remarketingový zoznam použiť, musí mať vaša stránka min. počet návštev. Inak sa reklama zobrazovať nebude. Aktuálne, pre Obsahovú reklamu (Google Display Network) je minimálny počet 100 aktívnych návštevníkov počas 30 dní. Pre Textovú reklamu (Google search) je potrebných 1000 aktívnych návštev.
- Pôvodné nastavenia a kódy z predošlej verzie Ads, ktoré ste vkladali pred októbrom 2017 sú aktívne a môžete ich aj naďalej využívať. Implementácia globálnej značky sa bude týkať len novo vytvorených účtov v Google Ads.