Ako získať nových zákazníkov vďaka Google Business Profile (predtým Google Moja firma)
Spojíte sa nielen s tými súčasnými, ale oslovíte aj úplne nových. S Google Firemný Profil (predtým Google Moja firma) dokážete oboje. Google Business Profile je ideálny zdroj nových zákazníkov, ktorí vás nájdu vo vyhľadávaní a Mapách Google.
Pre začínajúcich podnikateľov je nevyhnutným krokom, ako rýchlo, jednoducho a najmä bezplatne naštartovať návštevnosť svojho webu.
Profil firmy sa zobrazí, keď ľudia vo vyhľadávaní Google alebo v Mapách Google vyhľadajú vašu firmu alebo firmy podobné tej vašej.
Príklad zobrazenia firemného profilu BiznisWeb s.r.o. vo výsledkoch vyhľadávania na Google:
Ako sa zaregistrovať do Google Firemný profil / Google Business Profile
Registrácia je bezplatná, záznam firmy vytvoríte za pár minút.
Pomoc Google: Správa Firemného profilu priamo na Googli.
Postup:
1. Prihláste sa do GMAIL účtu, ktorý budete používať pre Google Business Profile (môže to byť váš firemný GMAIL účet, alebo založíte úplne nový).
2. Po prihlásení prejdite na stránku Moja firma na Google a kliknite na SPRAVOVAŤ (v pravom hornom rohu).
3. Vyplňte základné údaje o firme.
4. Overte informácie o vašej firme – zvoľte, akým spôsobom chcete dostať overovací kód (väčšinou príde poštou do 2 týždňov).
"V priebehu niekoľkých týždňov (v závislosti na vašej adrese) vám príde na vašu firemnú adresu zásielka od spoločnosti Google. Zásielka bude obsahovať jedinečný overovací kód, ktorého zadaním v službe Moja firma na Google potvrdíte, že vaša firma má sídlo na uvedenej adrese."Bližšie info na overenie a vysvetlenie, prečo nám proces Google trošku komplikuje, nájdete aj nápovede od Googlu.
5. Po prijatí zásielky zadajte overovací kód a dokončite overenie vašej firmy. Stačí sa znovu prihlásiť cez https://www.google.com/intl/sk_sk/business/ a kliknúť na OVERIŤ. Overenie určite neprehliadnete. Zobrazuje sa priamo na vstupnej ploche ako pás podfarbený červenou.
Čo všetko dokážete nastaviť v Google Business Profile?
Okrem základných informácií o firme je Google Firemný profil perfektný nástroj na to, ako zostať so zákazníkmi v kontakte.
Zdieľajte informácie o firme
Aktualizujte otváraciu dobu počas sviatkov. Zverejnite nové telefónne číslo, upravte adresu a pridajte odkaz na svoju webovú stránku. Kliknite na ikonu Upraviť profil av ďalšom okne môžete dopĺňať údaje o firme. Ako spravovať informácie o firme? Viac v aktuálnej nápovede Google.
Ukážka administračného rozhrania Google Business Profile:
Pridajte informácie o produktoch a službách
Google Firemný profil - rozhranie na pridanie informácií o produktoch:
Google Firemný profil - zobrazenie informácií o produktoch vo výsledkoch Vyhľadávanie Googlu:
Odpovedajte na recenzie
Nebojte sa odpovedať na zákaznícke recenzie, hoci aj negatívne. Poďakujte, ukážte zákazníkom, že si vážite ich spätnú väzbu. Skúste si naplánovať pravidelné sledovanie recenzií a odpovedajte na ne napríklad raz za týždeň.
Požiadajte zákazníkov o viac recenzií
Google má pre vás viac tipov, ako získať viac recenzií pre svoj firemný profil. Napríklad poskytnite zákazníkom odkaz, pomocou ktorého môžu napísať recenziu vašej firmy na Google.
Pravidelne zverejňujte príspevky (aktualizácie, ponuky, udalosti)
Nástroj Príspevky motivuje zákazníkov, aby vás navštívili. Podeľte sa o svoje novinky, mimoriadne akcie alebo ponuky, aby sa ľudia vedelli, čo sa u vás vo firme koná a kedy. Formou krátkeho textu (do 300 znakov), fotiek alebo videí.
Ako fungujú novinky formou fotiek? Aké zásady pre fotky a videá je potrebné dodržiavať vo Firemnom profile?
Ako vytvárať príspevky vo Firemnom profile Google?
Aktuálna nápoveda Google. Uverejnený príspevok sa zákazníkom objaví vo vyhľadávaní Google do niekoľkých sekúnd. Udalosti (event): ide o príspevky propagujúce udalosť vo vašej firme. Udalosti musia obsahovať názov, ako aj dátumy a časy začatia a ukončenia. Ak nie sú k dispozícii časy začatia a ukončenia, systém predvolene nastaví trvanie na 24 hodín v deň uverejnenia príspevku.
Ponuky (offer): ide o príspevky informujúce o promo akciách alebo ponukách vašej firmy. Ponuky musia obsahovať názov, ako aj dátumy a časy začatia a ukončenia. (Zdroj)
Typ príspevku Aktualizácia (novinka) zmizne z karuselu "Aktuality / Prehľad" po približne 6 mesiacoch. Archívne príspevky zostávajú uložené v účte a môžete ich znova upraviť alebo publikovať, ale bežní používatelia ich po archivácii už nevidia.
Prečo niekedy vidíte staršie príspevky?
V niektorých prípadoch Google ponechá staršie („archívne") príspevky v záložke „Aktuality" na mobile, najmä ak profil nemá čerstvý obsah. Viacerým správcom však od roku 2024 zostali viditeľné aj staršie ako 6‑mesačné príspevky, hoci oficiálne pravidlo sa nezmenilo. (Zdroj)
Karusel v záložke „Prehľad" najčastejšie zobrazuje len posledných 10 príspevkov alebo príspevky mladšie než 6 mesiacov, podľa toho, čo nastane skôr.
Publikujte fotky
Najpredávanejších produktov, svojho tímu, nového loga alebo sídla vašej firmy. Vyfoťte priestory firmy a nechajte do nej ľudí nahliadnuť. Vyberte svoju profilovú fotku a titulnú fotku, ktoré vyjadrujú dušu vašej firmy. :) Zároveň uľahčíte zákazníkom hľadanie budovy firmy v prípade, že slúžia ako kamenná predajňa, výdajňa, školiaca miestnosť... Fotiek môžete pridať, koľko len chcete – ich počet je neobmedzený.
Ukážka rozhrania pre nahrávanie fotiek a videa:
Komunikujte so zákazníkom
Zákazníci môžu klásť otázky alebo posielať správy priamo cez záznam a vy ako vlastník na ne môžete hneď odpovedať.
Sledujte výkon (štatistiky)
Výkon (štatistiky) sú účinný nástroj na sledovanie interakcií zákazníkov s vašou firmou. Zistite, kedy a koľkokrát zákazníci volajú do vašej firmy, počet a miesta, na ktorých zákazníci žiadajú o trasu jazdy k vašej firme, koľko zákazníkov navštívilo vašu web stránku.
Okrem iného dokážete s Google Business Profile prepojiť firemný profil s účtom Google Ads, alebo pridať ďalších používateľov.
Tip na záver:
Ak viete po anglicky a máte čas a chuť ponoriť sa hlbšie do nastavenia Google Business Profile, skúste si prejsť Akadémiu. Kurz trvá 42 minút, obsahuje 6 základných oblastí s vysvetleniami, ako Google My Business funguje. Kurz môžete ukončiť testom, ktorý pozostáva z 12 otázok.