Prilákajte nových zákazníkov vďaka Moja firma na Googli
Spojíte sa nie len s tými súčasnými, ale oslovíte aj úplne nových. S Google My Business dokážete oboje. Moja firma na Googli je ideálny zdroj nových zákazníkov. Pre začínajúcich podnikateľov je nevyhnutným krokom ako rýchlo, jednoducho a hlavne bezplatne naštartovať návštevnosť svojho webu.
Ako sa zaregistrovať do Google My Business / Moja Firma na Google
Registrácia je bezplatná, záznam firmy vytvoríte do niekoľkých minút.
Profil firmy = záznam sa zobrazí, keď ľudia vo Vyhľadávaní Google alebo v Mapách Google vyhľadajú vašu firmu alebo firmy podobné tej vašej.
Postup:
1. Prihláste sa do GMAIL účtu, ktorý budete používať pre Google Moja Firma (môže to byť váš firemný GMAIL účet, alebo založíte úplne nový).
2. Po prihlásení prejdite na stránku Moja firma na Googli a kliknite na ZAČAŤ (v pravom hornom rohu).
3. Vyplňte základné údaje o sídle firmy:
4. Overte informácie o vašej firme - zvoľte akým spôsobom chcete dostať overovací kód (väčšinou príde poštou do 2 týždňov).
"V priebehu niekoľkých týždňov (v závislosti od vašej adresy) vám príde na vašu firemnú adresu zásielka od spoločnosti Google. Zásielka bude obsahovať jedinečný overovací kód, ktorého zadaním v službe Moja firma na Googli potvrdíte, že vaša firma má sídlo na uvedenej adrese." |
Bližšie info k overeniu a vysvetlenie prečo nám proces Google trošku komplikuje nájdete aj v nápovede od Googlu.
5. Po prijatí zásielky zadajte overovací kód a dokončite overenie vašej firmy. Stačí sa prihlásiť opäť cez google.sk/business a kliknúť na OVERIŤ. Overenie určite neprehliadnete. Zobrazuje sa priamo na vstupnej ploche ako pás podfarbený na červeno.
Čo všetko dokážete nastaviť v Google My Business?
Okrem základných informácií o firme je Moje firma na Googli perfektný nástroj na to, ako zostať so zákazníkmi v kontakte.
ZDIEĽAJTE INFO O FIRME
Aktualizujte otváraciu dobu počas sviatkov. Zverejnite nové telefónne číslo, upravte adresu a pridajte odkaz na vašu webovú stránku.
ODPOVEDAJTE NA RECENZIE
Nebojte sa odpovedať na pozitívne ale aj negatívne recenzie. Poďakujte, ukážte zákazníkom, že si ceníte ich feedback. Skúste si naplánovať pravidelné sledovanie recenzií a odpovedajte na ne napr. 1x do týždňa.
PRAVIDELNE ZVEREJŇUJTE NOVINKY
Nástrojom Príspevky motivujte zákazníkov, aby vás navštívili. Podeľte sa o svoje novinky, mimoriadne akcie alebo ponuky, aby ľudia vedeli, čo sa deje a kedy. Formou krátkeho textu (do 300 znakov), fotiek alebo videí.
Uverejnený príspevok sa zákazníkom objaví vo Vyhľadávaní Google do niekoľkých sekúnd. Zostane aktívny po dobu 7 dní alebo platnosť príspevku vyprší dátumom ukončenia udalosti, ktorú ste nastavili.
* Na to, aby ste vytvorili príspevok, nepotrebujete zakladať zvlášť webovú stránku na Google. Príspevok vytvoríte jednoducho, priamo z administrácie účtu Google My Business.
UVEREJNITE FOTKY
Najpredávanejších produktov, vášho tímu, nového loga alebo sídla vašej firmy. Odfoťte priestory firmy a nechajte ľudí do nich nahliadnuť. Vyberte vašu profilovú fotku a titulnú fotku, ktoré vyjadrujú dušu vašej firmy:) Zároveň uľahčíte zákazníkom hľadanie budovy vašej firmy v prípade, že slúži ako kamenná predajňa, výdajňa, školiaca miestnosť ... Fotiek môžete pridať koľko len chcete - počet nie je obmedzený.
KOMUNIKUJTE SO ZÁKAZNÍKOM
Zákazníci môžu klásť otázky alebo posielať správy priamo cez záznam a vy ako vlastník môžete na ne ihneď odpovedať.
SLEDUJTE ŠTATISTIKY
Insights je účinný nástroj na sledovanie interakcií vašich zákazníkov s vašou firmou. Zistite kedy a koľkokrát zákazníci volajú do vašej firmy, počet a miesta, na ktorých zákazníci žiadajú o trasu jazdy k vašej firme, koľko zákazníkov navštívilo vašu webovú stránku. Koľko zákazníkov videlo a kliklo na foto a ktorý deň najviac v porovnaní s fotkami iných firiem.
Okrem iného, dokážete s Google My Business prepojiť váš profil s účtom AdWords Express, pridať ďalších používateľov, vytvoriť jednoduchý jednostránkový web ...
Tip na záver: Ak vám nerobí problém angličtina, a máte čas a chuť ponoriť sa hlbšie do nastavení Google My Business - skúste si prejsť novou Akadémiou. Kurz trvá 42 minút, obsahuje 6 základných oblastí s vysvetleniami ako Google My Business funguje. Ukončiť kurz môžete testom, ktorý sa skladá z 12 otázok. Držíme palce :)