Ako nastaviť udalosti resp. ciele v Google Analytics 4 - GA4?
V Google Analytics 4 nie je medzi cieľmi a elektronickým obchodom žiadny rozdiel a konverzie v e-shope meriate pomocou udalostí (events, eventov).
Všetky ciele nastavíte pomocou udalostí, ktoré sa zhromažďujú z e-shopu.
Ako udalosť v Google Analytics si dokážete nastaviť v podstate akúkoľvek aktivitu, ktorá sa udeje na vašich stránkach. Od kliknutia na tlačidlo po dokončenie nákupu. Zoznam podporovaných eventov (udalostí):
- Návšteva stránky
- Zoznam produktov (výpis produktového katalógu)
- Klik na produkt v zozname
- Detail produktu
- Zmena varianty v detaile
- Vloženie produktu do košíka
- Odobranie produktu z košíka
- Zobrazenie košíka
- Objednávkový formulár
- Nákup
- Pridanie produktu k obľúbeným
- Storno objednávky
- Vyhľadávanie
- Dokončená registrácia
Tu je tabuľka eventov podporovaných na BiznisWebe k 28.4.2023 v GA4 / Google Tag Manager / FB Pixel / Glami Pixel. Eventy z tejto tabuľky sú štandardne Googlom podporované eventy a nie je potrebné ich vkladať v zozname eventov v GA4. Jediné, čo potrebujete nastaviť, je pridať ID merania z GA4 do administrácie vášho e-shopu.
Zobrazenie reportu Udalosti (v Reporty - Životný cyklus - Zapojenie - Udalosti):
Ak si chcete nastaviť podporované eventy cez GTM, tu je návod od BiznisWebu. Podobne aj ostatné udalosti neuvedené v tabuľke eventov, je potrebné pridať si cez Google Tag manager
Nové vlastné eventy pridáte v GA4 nasledovne: vľavo dole je ozubené koliesko Správca - Udalosti - Vytvoriť udalosť - Vytvoriť.
Návod od Google: úprava a vytváranie udalostí v GA4
V Správcovi Konverzií označíte ako konverzie všetky udalosti, ktoré prispievajú k úspechu vašej firmy. Keď sa spustí niektorá z týchto označených udalostí, vo vašom vlastníctve GA4 sa zaznamená konverzia.
Preto je dôležité mať na pamäti, že v GA4 sú ciele súčasťou tzv. "Konverzných udalostí", ktoré zahŕňajú aj sledovanie udalostí, zaznamenávanie transakcií a sledovanie chovania používateľov na webovej stránke alebo v mobilnej aplikácii. Správne nastavenie konverzných udalostí zabezpečí získanie presných a relevantných dát o používateľoch a ich správaní.
(Správca tzv.ozubené koliesko vľavo dole - Konverzie - Nová konverzná udalosť. A vyberiete zo zoznamu eventov tie vlastné eventy, ktoré ste si predtým vytvorili v Správca - Udalosti).
Nákup v e-shope (udalosť "purchase") je v GA4 automaticky označená ako konverzia: