Napojenie na dopravcu DHL
Napojenie na aplikáciu dopravcu DHL vám umožní odosielať dáta o objednaných zásielkách. Tieto dáta budú odosielané do systému dopravcu DHL a systém vám umožní objednať si zvoz balíkov a vytlačiť štítky priamo z prostredia e-shopu.
Aby ste mohli odosielať informácie o zásielkach tomuto dopravcovi, musíte byť najskôr u DHL registrovaní a musíte mať priradené rozsahy pre číslovanie jednotlivých druhov zásielok. Viac informácií vám poskytnú TU.
Aktivácia modulu DHL pozostáva z nasledovných krokov
- Nastavenie napojenia na DHL v administrácii BiznisWebu
- Vytvorenie dopravy
- Odosielanie zásielok a tlač štítkov
Nastavenie napojenia na DHL v BiznisWebe
Po získaní prístupových údajov si službu DHL aktivujete v administrácii v sekcii NASTAVENIA / ROZŠÍRENÉ MOŽNOSTI DOPRAVY. Tu vyberte možnosť DHL, zaškrtnite políčko AKTÍVNE a doplňte požadované údaje:
- Customer ID - číslo klienta.
- Používateľské meno - meno pre prihlásenie do rozhrania DHL.
- Heslo - heslo pre prihlásenie.
- Predvolená služba - vyberte predvolenú službu pre nové zásielky. Službu budete môcť po otvorení každej zásielky nastaviť zvlášť.
- Adresa odosielateľa - nastaví sa ako predvolená adresa zvozu pre nové zásielky.
- Číslovanie - údaje pre číslovanie vám poskytne podpora DHL. Po kontaktovaní DHL obdržíte rozsah číslovania pre jednotlivé služby: DHL Parcel Slovensko, DHL Parcel Slovensko - dobierka, Export produkt, Export produkt - dobierka.
UPOZORNENIE! Bez nastavenia číslovania, alebo po nastavení nesprávnych hodnôt pre číslovanie, nemusí modul pre odosielanie zásielok pracovať správne a vašim zásielkam nemusí byť zo strany DHL pridelené číslo zásielky.
UPOZORNENIE! Systém vám priamo ukazuje, koľko % využitia priradenej kapacity číselnej rady ste dosiahli. Číselnú radu je potrebné kontrolovať a v prípade potrieb požiadať DHL o pridelenie novej číselnej rady.
Vytvorenie dopravy
Pre zákazníkov vášho e-shopu je potrebné vytvoriť novú možnosť dopravy, aby mohli pri objednávaní zásielky využiť možnosť dopravy pomocou kuriéra DHL. Nové spôsoby doručenia sa v systéme Flox 3 vytvárajú v Nastavenia > Objednávky > Doručenia, kliknutím na tlačidlo "Nový spôsob doručenia".
Aby systém vedel identifikovať zásielky pre DHL, je potrebné, aby názov tejto dopravy obsahoval slovo DHL, napríklad: Kuriér DHL.
Po nastavení dopravy kliknite na tlačítko Uložiť.
Odosielanie zásielok a tlač štítkov
Aby bolo možné odosielať jednotlivé objednávky pomocou DHL, je nutné z nich najskôr vytvoriť Zásielky. Postup, ako na to a všetky potrebné nastavenia pre prácu so zásielkami nájdete v návode Napojenie na dopravcov, zásielky.
V systéme Flox 3 je následne možné odosielať informácie o zásielkach priamo do DHL. Po odoslaní zásielok môžete v systéme objednať zvoz zásielok na určitý deň a vytlačiť štítky pre daný zvoz.
Odoslanie informácií o zásielkach do DHL
Po pridaní zásielok je potrebné odoslať informácie o zásielkach do DHL.
- Pre odoslanie dát o zásielkach kliknite na položku MENU, a z ponuky vyberte Objednávka prepravy.
- V dialógovom okne vyplňte nasledovné údaje:
-
- Dopravca - DHL
- Adresa zvozu / podania - adresa vašej pobočky
- Akcia - odoslať dáta o zásielkách
V spodnej časti okna nájdete informácie o využití rozsahu číslovania pre jednotlivé služby. V prípade, že je dosiahnutá hodnota pre niektorú službu 100%, nebude možné získať číslo zásielky a je potrebné požiadať DHL o pridelenie nového rozsahu čísel.
Objednanie zvozu a vytvorenie súpisky
Po úspešnom odoslaní zásielok by mala mať v zozname zásielok každá zásielka pre DHL priradené číslo. V tomto momente je možné objednať zvoz zásielok s priradeným číslom. Pre objednanie zvozu a získanie súpisky postupujte nasledovne:
- Kliknite na položku MENU, a z ponuky vyberte Objednávka prepravy.
- V dialógovom okne vyplňte nasledovné údaje:
- Dopravca - DHL
- Adresa zvozu - adresa vašej pobočky
- Akcia - Objednávka vyzdvihnutia zásielok
3. Kliknite na tlačítko Ďalšie
4. V ďalšom kroku vyberte v prvej položke dátum zvozu (povinný údaj) a vyplňte váš telefón (povinný údaj), meno kontaktnej osoby, emailovú adresu kontaktnej osoby, prípadne vložte poznámku.
5. Kliknite na tlačítko Potvrdiť.
Po úspešnom objednaní zvozu sa zmení status jednotlivých zásielok na "Objednané na prepravu". Súpisku so štítkami pre všetky zásielky môžete následne stiahnuť kliknutím na ikonku papiera pri ktorejkoľvek zásielke v danom zvoze.