Google Ads remarketing – inštalácia značky vo FLOXe (nové)
Remarketingová značka je po novom (od októbra 2017) súčasťou tzv. globálnej značky webu a voliteľného útržku udalosti, ktoré sa vzájomne dopĺňajú. Útržok udalosti informuje globálnu značku webu, kedy má odoslať podrobnejšie údaje, ktoré sledujete v rámci remarketingu (dokončenie objednávky, registrácia, vložený produkt do košíka...). Ak neviete, čo je to remarketing, tu sa dočítate viac.
Globálna značka a útržky nahrádzajú predchádzajúcu remarketingovú značku. V prípade, že využívate staré prostredie Ads a chcete implementovať pôvodný kód, postupujte podľa predošlého návodu.
Ako značku pridáte na web?
Nastavenie prebieha veľmi jednoducho. Rozhranie pre nastavenie remarketingu – klasického i dynamického nájdete v sekcii NASTAVENIA / MARKETING a PPC / GOOGLE ADS. Tu stačí vyplniť hodnoty Google Conversion ID a zakliknúť REMARKETING ACTIVE. Nezabudnite nastavenie uložiť.
V administrácii FLOXu v sekcii
Vyberte
A doplňte hodnoty, ktoré získate z nastavenia konverzie v rozhraní Ads.
Netreba vkladať celý kód ako vás sprievodca v Ads naviguje.
Ale len hodnoty:
1. ID konverzie / google conversion ID / global site tag
2. ID konverznej akcie / event snippet for order (v prípade, že chcete sledovať akcie konverzie, ako dokončenie objednávky na stránke, odporúčame doplniť aj ID konverznej akcie)
ID konverzie |
= jedinečný číselný identifikátor konverzie, ktorý je viazaný na každý účet Ads.
V tvare AW-GOOGLE_CONVERSION_ID (príklad AW-817796495).
ID konverznej akcie |
= unikátny identifikátor vygenerovaný po zadefinovaní konverzie v rozhraní služby Ads. Je súčasťou vygenerovaného útržku udalosti (príklad AW-817796495/9in1CInVuHwQj6v6hQM). Umožní odosielať do Ads údaje o dokončení akcie konverzie na stránke. Vo vašom prípade napr. dokončenie objednávky.
ID na obrázku je len vzorový príklad. Ads vám vygeneruje nový, unikátny ID kód, ktorý si skopírujete a vložíte do FLOXu.
Ako nastaviť značku konverzie v prípade jazykových verzií
V prípade, že máte viacero jazykových verzií stránky, vygenerujte si značku v Google Ads pre každú jazykovú verziu zvlášť.
V administrácii FLOXu
V novom Adwords rozhraní
Kde sa nachádza značka v novom rozhraní Adwords?
V novom prostredí Ads kliknite v pravom hornom menu na ikonku a v sekcii MERANIE vyberte - KONVERZIE
1. Ak vytvárate novú konverznú akciu, postupujte podľa návodu cez
Sprievodca vás dovedie k značke automaticky.
2. Ak meníte pôvodný kód za nový, kliknite na názov konverznej akcie.
Rozbalia sa vám podrobnosti nastavenia.
Skrolujte nižšie na NASTAVENIA ZNAČKY
3. Vyberte si spôsob, ako značku a útržok získate:
- Skopírujte si značku a útržok do nejakého textového editoru. Následne vyberte /skopírujte ctrl+c len ID konverzie, ktoré vložíte ctrl+v do FLOXu podľa návodu vyššie.
- Ak chcete značku a útržok stiahnuť a neskôr prilepiť alebo preposlať vášmu administrátorovi, kliknite na tlačidlo Stiahnuť značku / Stiahnuť útržok.
Ako skontrolujete, že je značka aktívna a správne nastavená?
Ak chcete zistiť, či sa značka nainštalovala správne, použite:
1. Google Tag Assistant – rozšírenie v prehliadači Chrome – v priebehu niekoľkých sekúnd ukáže skripty, ktoré sa načítavajú na pozadí vašej stránky. Informuje vás o chybách a naviguje v prípade, že niečo treba upraviť.
2. V prostredí Ads v sekcii KONVERZIE – KONVERZNÉ AKCIE – vidíte aktuálny stav konverznej značky. Vysvetlenie, čo znamená konkrétny stav, nájdete priamo v Google nápovede.
3. Sledujte aktívne kampane v prostredí Ads a porovnajte výsledky s Google Analytics. Ak v zdrojoch transakcií v Analytics uvidíte platenú reklamu, a Ads vám ukazuje počet konverzií 0 – môže to byť signál, že niečo nie je v poriadku.
Dobré vedieť predtým, ako začnete:
- Overte si, akú verziu prostredia Ads využívate.
- Nová globálna značka webu bude aktívna na všetkých stránkach webu.
- Nezabudnite, že na to, aby ste mohli remarketingový zoznam použiť, musí mať vaša stránka min. počet návštev. Inak sa reklama zobrazovať nebude. Aktuálne, pre Obsahovú reklamu (Google Display Network) je minimálny počet 100 aktívnych návštevníkov počas 30 dní. Pre Textovú reklamu (Google search) je potrebných 1000 aktívnych návštev.
- Pôvodné nastavenia a kódy z predošlej verzie Ads, ktoré ste vkladali pred októbrom 2017 sú aktívne a môžete ich aj naďalej využívať. Implementácia globálnej značky sa bude týkať len novo vytvorených účtov v Google Ads.